پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت!

برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید.

نکته: درصورتی که دریافت تبلیغات را غیرفعال کرده باشید، پیام‌های این سامانه را نیز دریافت نخواهید کرد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

عراقچی: اگر دبه کنند به سرعت به حالت قبل از مذاکرات بر می‎گردیم/ سخنگوی اوباما: اگر ایران به روز اول بازگردد دیگر نه اراک دارد، نه ۱۹ هزار سانتریفیوژ و نه ۷ تن ذخیره اورانیوم که بر اساس آن مذاکره کند/ ضمانت اجرای توافق، داشته‎های از دست داده ایران است

در ساز و کار در نظر گرفته شده، ما زمانی تحریم‎ها را کاهش می‎دهیم که ایران همه اقدامات خود را انجام دهد (اعمال محدودیت‎های گسترده در برنامه هسته‎ای). بنابر این حتی اگر ایران اجازه بازرسی را هم صادر نکند، در آن زمان ایران به خانه اول یعنی روز آغاز مذاکرات باز خواهد گشت، و باید دوباره برای مذاکره تلاش کند اما در شرایطی که دیگر ۹۸ درصد ذخائر خود را از دست داده، اراک را بازطراحی کرده و سانتریفیوژهای خود را نیز برچیده است.

رجانیوز: ادعای امکان بازگشت ایران به شرایط قبل از توافق، ادعایی است که مسئولین مذاکره کننده ایرانی بارها و بارها در دفاع از عملکرد خود و در پاسخ به منتقدان پذیرش مکانیزم فاجعه بار ماشه بیان کرده‎اند، بر اساس این استدلال تیم مذاکره کننده مدعی است در صورت نقض عهد طرف مقابل، ایران نیز بلافاصله به شرایط قبل از مذاکرات باز خواهد گشت، اما این ادعا در واقعیت عملی و شدنی است!؟ سخنگوی کاخ سفید در گفتگویی که با خبرنگاران داشته با چند استدلال ساده و کوتاه، می‎گوید ایران درعمل امکان بازگشت به شرایط قبل از مذاکرات را نخواهد داشت.

به گزارش رجانیوز، سید عباس عراقچی در گفتگوی ویژه خبری و در پاسخ به سوال کامران نجف زاده که از وی درباره بند ۱۱ و ۱۲ که همان بحث برگشت پذیری تحریم‌ها یا همان «مکانیسم ماشه ای» و اثرات غیرقابل جبران آن برای ایران پرسیده بود گفت: بازگشت پذیری یک امر طبیعی و متقابل است. اگر طرف مقابل در لغو تحریم ها هم نقضی صورت دهد ما هم به شرایط قبل از توافق باز می گردیم. وقتی ساختار تحریم شکسته شود تصویب و اجرای آن زمان بر است بنا براین هم برای‌ آنها و هم برای ما بازگشت زمان بر است اما مثلا در فردو غنی سازی سریعا فعال می شود.

اما اینکه ایران در عمل نیز همانند آنچه عراقچی در حرف به آن اشاره کرده است، امکان این بازگشت به شرایط سابق برای ایران وجود خواهد داشت یا خیر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی مشابه در کشور خود به خوبی به آن اشاره کرده است.

در کنفرانس خبری سخنگوی کاخ سفید، خبرنگاری از جاش ارنست درباره ضمانت اجرایی این توافق و اینکه آیا ایران می تواند زیر تعهدات خود بزند پرسید: اگر ایران حاضر به صدور اجازه بازرسی از مراکز نظامی نشود، در حالی که توافق هنوز اجرا نشده، شکست خواهد خورد. پس چطور شما معتقدید که مکانیزم توافق ضمانت اجرایی داشته و موثر خواهد بود!؟

جاش ارنست در پاسخ به این خبرنگار، ضمانت اجرای توافق را نه مصوبات شواری امنیت و ساز و کارهای حقوقی، بلکه داشته‎های از دست داده ایران پس از اجرای توافق دانست که از سویی پیش شرط کاهش تحریم‎هاست و از سوی دیگر موجب می شود ایران دیگر پس از اجرای توافق نتواند همچون قبل پای میز مذاکره نشسته و چانه زنی کند.

ارنست در این باره می گوید: در ساز و کار در نظر گرفته شده، ما زمانی تحریم‎ها را کاهش میدهیم که ایران همه اقدامات خود را انجام دهد (اعمال محدودیت‎های گسترده در برنامه هسته‎ای). بنابر این حتی اگر ایران اجازه بازرسی را هم صادر نکند، در آن زمان ایران به خانه اول یعنی روز آغاز مذاکرات باز خواهد گشت، و باید دوباره برای مذاکره تلاش کند اما در شرایطی که دیگر ۹۸ درصد ذخائر خود را از دست داده، اراک را بازطراحی کرده و سانتریفیوژهای خود را نیز برچیده است. 

در واقع اگر ایران بخواهد اجازه بازرسی ندهد، دیگر امتیازهای قبلی برای مذاکره بعدی را نخواهد داشت.

شاید اکنون و پس از آنکه دولت با اصرار خود، توافقی را که متضمن خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب نیست، برای بررسی به کشور آورده است، با بررسی این سخنان مسئولین امریکایی، بتوان به حکمت ترسیم خطوط قرمز مذکور از سوی رهبر انقلاب پی برد، که ترسیم این خطوط علتی جز تامین حداکثری منافع ملت ایران نداشته است.

چرا که رهبر انقلاب در بحبوحه مذاکرات لوزان و در اعلام مواضع خود در قبل و بعد از توافق صورت گرفته در آن مذاکرات، به صراحت اعلام کردند، مذاکره کنندگان باید توافقی را بپذیرند که در آن انجام تعهدات طرف مقابل منوط به اجرای تعهدات ایران نبوده باشد و این دو بصورت همزمان و متناظر اجرایی شود.

ایشان چند روز قبل از حضور مذاکره کنندگان در دور نهایی مذاکرات فرمودند: در این جزئیّات مذاکرات ــ که خیلى هم این چند ماه آینده مهم است ــ اتّفاقى که باید بیفتد این است که تحریمها به‌طور کامل و یکجا بایستى لغو بشود. تحریمها بایستى ــ اگر چنانچه حالا خداى متعال مقدّر فرموده بود و توانستند به یک توافقى برسند ــ در همان روز توافق به‌طور کامل لغو بشود؛ این باید اتّفاق بیفتد.

اما اکنون و با خلق عباراتی چون روز توافق، روز اجرا و روز عملیات، که  عملا زمینه سازی برای دور زدن این خط قرمز مهم و تامین کننده منافع ملی است، ایران ابتدا داشته‎های خود را نابود می‎کند و بعد در صف تایید آژانس می نشیند، تا پس از آن اگر طرف مقابل خواست تعهداتش را انجام دهد و گرنه ایران به خانه اول بازگشته است، البته با این تفاوت که دیگر داشته‎ای ندارد که بخواهد بر سر آن مذاکره کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۴:۴۳
پیامک سیاسی
درحالی که بیش از یک‌سال از اعلام ممنوعیت واردات برنج می‌گذرد، میزان واردات آن نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته است.

کیهان: به گزارش ایسنا، طی دو ماهه نخست امسال 149 هزار و 100 تن برنج به ارزش 153میلیون و 200هزار دلار از پنج کشور پاکستان، امارات، تایلند، ترکمنستان و هند وارد شد که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با افزایش 100 درصدی از نظر وزنی و ارزشی مواجه شده است چرا که طی دو ماهه نخست سال گذشته هیچگونه واردات برنجی صورت نگرفته است.
در این میان برنج هندی که طی سال‌های اخیر با حاشیه‌های بسیار از جمله آلوده بودن به فلزات سنگین و باقیمانده‌های شیمیایی مانند آرسنیک متهم شده بود و مقرر شد تا با کنترل و نظارت‌های بیشتری مواجه شود، در صدر فهرست واردکنندگان برنج قرار دارد و با سهم 87 درصدی از بازار برنج وارداتی افزایش سه درصدی نسبت به فروردین ماه امسال داشته است. چرا که بیش از 129 هزار تن از واردات برنج سهم هندی‌ها در سبد دوماهه برنج وارداتی است.
البته علیرغم اینکه عباس کشاورز معاون وزیر کشاورزی ادامه واردات برنج را ناشی از وجود ثبت سفارش‌های قبلی می‌داند، غلامرضا خانکشی‌پور- عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات برنج- در این زمینه گفت: به نظر می رسد مسئولان برخلاف ادعاهایی که برای واردات برنج مطرح می‌کنند و می‌گویند «این واردات به ثبت سفارش‌های گذشته مربوط است»، نظارت کافی در واردات برنج ندارند، چرا که پس از گذشت بیش از یکسال از ممنوعیت واردات برنج، طبیعی نیست که همچنان واردات این محصول با ثبت سفارش‌های گذشته به کشور صورت گیرد آلوده بودن برنج‌های هندی در سال گذشته از سوی مسئولان به کرات اعلام می‌شد.
و اینکه اگر آلوده بودن برنج‌های وارداتی هندی و پاکستانی در سال گذشته اعلام شد به اعتقاد خانکشی‌پور ناشی از افزایش واردات بی‌رویه برنج و مملو شدن انبارهای کشور از این محصول بود که برای افزایش ماندگاری آن از سموم غیرمجاز استفاده شد و آلوده شدن برنج‌های وارداتی را رقم زد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۰
پیامک سیاسی
تمام این کارهایی که صورت گرفته و استقبالی که از مکتب اهل بیت (ع) شده را مدیون جمهوری اسلامی ایران هستیم، چرا که با تلاش هایی که انجام داده شیعه امروز به عنوان یک محور بسیار مهم در منطقه و جهان شناخته شده و نمی توان تشیع را در مباحثات جدی دنیای امروز نادیده گرفت.

رجانیوز: عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین جزئیات دیدار این هیئت با آیت‌الله العظمی سیستانی را تشریح کرد.

به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: در راستای اهداف عالیه مجمع عمومی جامعه مدرسین ، چندی بود که صحبت از دیدار با مراجع عظام نجف در میان بود که به لطف الهی این مهم در دوم بهمن ماه امسال با سفر ۹ نفر عضو هیئت رییسه به کشور عراق صورت گرفت و حقیقتاً نیز دارای آثار و برکات معنوی فراوانی بود .

وی افزود: در این سفر پس از ورود به نجف اشرف و توفیق زیارت حرم مطهر امیرالمومنین(ع) و کربلای معلی و زیارت حرمین شریفین کاظمین ، توفیق حضور در مساجد کوفه، سهله ، حنانه برای اعضای هیئت رییسه حاصل شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۰۹:۴۷
پیامک سیاسی

ویژه‌برنامه «خبرگزاری دانشجو» در دوران «تحریمیم میفهمی!؟»؛

 

دریافت: کیفیت بالا (99MB) ----   کیفیت عالی (197MB)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۲
پیامک سیاسی
رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام مطرح کردند:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون بارها در دیدارهای مختلف ضمن تبیین سیاست نرمش قهرمانانه، چارچوب کلی و خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای را ترسیم نموده‌ و در بیانات گوناگون بخش‌های مختلفی از این خطوط قرمز را با مردم و مسئولین در میان گذاشته‌اند. ایشان در دیدار امشب با مسئولان نظام نیز بار دیگر ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای، بخش‌های مهمی از خطوط قرمز مذاکرات را متذکر شدند که در جدول زیر مرور شده است. [دریافت جدول: عکس | PDF]
 
مهمترین خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای
مطرح شده در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
۱
عدم پذیرش محدودیتهای بلند مدت 
 ما برخلاف اصرار امریکایی‌ها محدودیتهای بلند مدت ۱۰، ۱۲ ساله را قبول نداریم و مقدار سالهای مورد قبول محدودیت را به هیئت مذاکره کننده گفته‌ایم.
۲   ادامه کار تحقیق و توسعه و
 ساخت و ساز در زمان محدودیت
 در طول سالهای محدودیت هم باید تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد. آنها می‌گویند در مدت ۱۲ سال هیچ کاری نکنید اما این، یک حرف زور مضاعف و غلط مضاعف است.
۳   لغو فوری تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی هنگام امضای موافقتنامه و سایر تحریم‌ها در فواصل معقول  تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره امریکا و چه دولت امریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم‌ها هم در فواصل معقول برداشته شود.
۴   منوط نشدن لغو تحریم‌ها به اجرای تعهدات ایران  لغو تحریم‌ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود، نگویند شما تعهدات را انجام دهید بعد آژانس گواهی دهد تا تحریم‌ها لغو شود، ما این مسئله را مطلقاً قبول نداریم. اجرائیات لغو تحریم‌ها باید با اجرائیات تعهدات ایران متناظر باشد.
۵   مخالفت با موکول کردن هر اقدامی به گزارش آژانس  ما با موکول کردن اجرای تعهدات طرف مقابل به گزارش آژانس مخالفیم. چون آژانس بارها و بارها ثابت کرده مستقل و عادل نیست، بنابراین ما به آن بدبین هستیم. می‌گویند «آژانس باید اطمینان پیدا کند» این چه حرف نامعقولی است؟ چگونه اطمینان پیدا کند مگر اینکه وجب به وجب این سرزمین را بازرسی کند.
۶   مخالفت با بازرسی‌های غیرمتعارف، پرس و جو از شخصیتهای ایران و بازرسی از مراکز نظامی  با بازرسی‌های غیرمتعارف و پرس و جو از شخصیتها را هم به هیچ‌وجه بنده موافق نیستم. بازرسی از مراکز نظامی را هم نمی‌پذیریم همچنان که قبلاً هم گفتیم.
۷   مخالفت با زمانهای ۱۵ و ۲۵ سال برای اتمام برخی موضوعات  زمانهای ۱۵ سال و ۲۵ سال که دائماً می‌گویند برای فلان چیز را هم ما قبول نداریم.
این زمان مشخص است و تمام خواهد شد.
هر آنچه رهبری در جلسات عمومی می‌گوید عیناً همان مسائلی است که در جلسات خصوصی به رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ذیربط می‌گوید بنابراین این خط تبلیغی غیرصحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوصی صرف نظر شده است، خلاف واقع و دروغ است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۵
پیامک سیاسی