پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت!

برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید.

نکته: درصورتی که دریافت تبلیغات را غیرفعال کرده باشید، پیام‌های این سامانه را نیز دریافت نخواهید کرد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

وایبر جزء پنج برند برتر تجاری اسرائیل/ وزیر اقتصاد اسرائیل: «وایبر» پاسخی به جنبش «تحریم کالای اسرائیلی» بود!


رجانیوز: تب «وایبر» خیلی سریع بالا گرفته و اکثر کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را با خود همراه کرده است؛ موجی که به دلیل رایگان و جذاب بودن این نرم‌افزار ایجاد شده و توانسته در مدت کوتاهی، بخش زیادی از ایرانیان را نیز به استفاده از این نرم‌افزار ترغیب کند.

به گزارش رجانیوز، اما واقعیت این برنامه کاربردی به ظاهر دوست داشتنی چیست؟ پاسخ به این سوال را باید از وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی شنید.

«نفتالی بنت» اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده است که «Viber» توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا موسوم به  بایکوت اسرائیل در سراسر جهان باشد. بر اساس خبری که نشریه «جروزالم پست» منتشر کرده، او با اعتراض به اظهارات برخی از مقامات اروپایی علیه جنایات اسرائیل و تلاش برای بایکوت اقتصادی این رژیم، تاکید کرده است: «به جای تحریم و بایکوت اسرائیل، بیایید خلاقیت را به مبارزه بگذاریم. وایبر بهترین پاسخ به بایکوت اسرائیل است.»

این مساله را باید در کنار این خبر تحلیل کرد که وایبر اکنون به یکی از پنج برند برتر تجاری تولید رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و توانسته علاوه ایجاد یک شبکه اقتصادی قوی برای تل آویو، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی نیز برای این رژیم فراهم کند.

این در حالی است که بر اساس یک بررسی که اخیرا انجام پذیرفته است، در میان نرم افزارهای ارتباطی، وایبر بیشترین سطح دسترسی به اطلاعات شخصی تلفن های شخصی را در اختیار داشته است.

جالب است بدانید که در همین راستا، ارتش مصر استفاده سربازان از نرم افزار «وایبر» را به علت سوء استفاده جاسوسی رژیم صهیونیستی از آن، ممنوع کرده است. مطبوعات مصر تأکید کردند ارتش این کشور استفاده سربازان از برنامه رایگان تماس‌های تلفنی (وایبر) را ممنوع کرده است؛ زیرا هدف این شرکت صهیونیستی از راه اندازی این نرم افزار رایگان سودآوری یا آگهی نیست، بلکه جاسوسی از کاربران است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۱:۱۵
پیامک سیاسی
افزایش تعجب برانگیز واردات کشور در نیمه اول سال 1393؛


رجانیوز: یک ماه پیش حسن روحانی اعلام کرد در نتیجه سیاست‌های دولت وی، اقتصاد ایران ازرکود خارج شده است. این اظهارنظر روحانی مورد انتقاد مردم و مسئولان غیردولتی قرار گرفت، زیرا آن‌ها با استناد به اوضاع اقتصادی کشور چنین ادعایی را دور از واقع می‌دانستند؛ ضمن آن که نهادهای رسمی آماری کشور نیز خروج از رکود را تأیید نکرده بودند.

به گزارش رجانیوز، در نهایت بر اثر فشارها به نهادهای آماری دولت، بانک مرکزی چند هفته پس از سخنان روحانی آماری منتشر کرد که نشان می‌دهد رشد اقتصادی کشور بسیار فراتر از انتظارها بوده است. رشد اقتصادی 6/4 درصدی اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی، به این معنا بود که نه تنها اقتصاد کشور از رکود خارج شده بلکه حتی به رونق بالایی هم رسیده است؛ اما این آمارسازی دولتی با واکنش گسترده محافل سیاسی و اقتصادی کشور روبرو شد و دفاعیات نصف و نیمه دولتی‌ها هم نتوانست این باور را به ملت بقبولاند که واقعاً از رکود خارج شده‌ایم.

آماری که ادعای روحانی را تأیید می‌کند
«هفته‌نامه 9 دی» در این زمینه نوشته است: اما در حالی که همگان چشم‌انتظار مرکز آمار مانده‌اند تا گزارش رشد اقتصادی فصل بهار را اعلام کند تا مشخص شود آیا واقعاً اقتصاد ایران از رکود خارج شده یا نه؛ رجوع به آمار یک دستگاه دولتی دیگر اظهارات روحانی را البته به نوعی دیگر تأیید می‌کند. طبق آمار گمرک از تجارت خارجی کشور، سیاست‌های دولت یازدهم سبب شده که طی نیمه اول سال جاری کشورهای زیادی از رکود خارج شوند. آمار گمرک نشان می‌دهد افزایش چشمگیر واردات ایران از کشورهایی چون امارات، چین، هند، کره جنوبی و ترکیه در نیمه نخست امسال، بدون تردید این کشورها از رکود خارج شده‌اند و اگر هم در رکود نبودند، بر رشد و رونق آن‌ها افزوده شده است. طبق آمار گمرک، واردات کشور در نیمه اول امسال به 26 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 6 میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.
 
افزایش چشمگیر واردات از چین در حالی است که روحانی نسبت به واردات دولت احمدی‌نژاد از چین با طعنه گفته بود: دولت قبل اشتغال‌زایی کرد اما برای چینی‌ها. اینک به نظر می‌رسد دولت آقای روحانی شتاب بسیار بیشتری نسبت به دولت احمدی‌نژاد برای اشتغال‌زایی چینی‌ها دارد.
 
رشد چند 100 درصدی واردات
نکته دیگر آن که طی نیمه اول سال 1393 واردات برخی اقلام خصوصاً کالاهای مصرفی رشد بیش از حدی نسبت به سال گذشته داشته است. رشد چند برابری واردات برخی محصولات غذایی و کشاورزی، کالاهای غیرضروری و لوکس و اقلام مصرفی از جمله آمارهای هشدارآمیز نیمه اول امسال است که ضرورت تغییر سیاست‌های تجاری را به دولت در شرایط اقتصاد مقاومتی، گوشزد می‌کند.
 
علاوه بر ارقام کلی وزن و ارزش واردات در نیمه اول امسال که به ترتیب 46 و 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده و زنگ خطر را به صدا درآورده، نگاهی به جزئیات واردات به کشور نشان می‌دهد واردات بسیاری از اقلام غیرضروری با رشد عجیبی مواجه شده است.
 
بر اساس گزارش گمرک، در نیمه اول امسال مواد غذایی و محصولات کشاورزی مهم‌ترین دسته کالاهای وارداتی به کشور بوده‌اند. در این مدت واردات گندم با 124 درصد رشد نسبت به نیمه اول سال گذشته، در صدر کالاهای وارداتی به کشور قرار گرفته است. در شش ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 286 میلیون دلار صرف واردات گندم شده است. انواع خودرو نیز با 947 میلیون دلار و رشد 153 درصدی نسبت به سال گذشته، دومین کالای وارداتی به کشور بوده است. در این مدت واردات برنج 36 درصد کاهش یافته اما این کالا در رتبه سوم مهم‌ترین کالاهای وارداتی به کشور جای گرفته است. افزایش واردات گوشت قرمز، شکر و دانه ذرت دامی در نیمه اول امسال قابل تأمل است، هرچند به علت این که اکثر این مواد جزو اقلام ضروری و کالاهای اساسی محسوب می‌شوند، نمی‌توان به واردات آن‌ها خرده گرفت؛ اما واردات سایر کالاها که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، جای انتقاد دارد. افزایش چند 100 درصدی لوازم مصرفی همچون چرم، فرش، کلاه، غلات، مبل، اسباب‌بازی و گوشت قابل دفاع نیست؛ خصوصاً آن که تولید این اقلام به فناوری خاصی احتیاج ندارد که کشورمان در تولید آن‌ها با مشکل مواجه باشد.
                                                     
میزان رشد واردات ایران در نیمه اول 1393 نسبت به نیمه اول 1392
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۰۰:۰۷
پیامک سیاسی

یکی از طرح‌های تحریمی علیه ایران نیز قطع صادرات بنزین به کشورمان بود که در سال 1389 به تصویب کنگره آمریکا رسید.
 
اما خوشبختانه متخصصان صنعت نفت کشورمان از همان زمانی که طرح تحریم بنزینی علیه ایران مطرح شد، به بررسی راهکارهای مقابله با آن پرداختند و درنهایت به گزینه استفاده از صنایع پتروشیمی برای تولید بنزین رسیدند. در حالی که طرح تحریم صادرات بنزین به ایران در آمریکا در حال بررسی بود، در داخل کشورمان به طور بی‌سروصدا صنایع پتروشیمی آماده تولید بنزین می‌شدند. سرانجام قبل از اجرای مصوبه کنگره آمریکا برای تحریم صادرات بنزین به ایران، کشورمان طرح ضربتی افزایش تولید بنزین را کلید زد و تحقق خودکفایی در تولید بنزین را رسانه‌ای کرد.
 
اقدام ایران در خودکفایی در تولید بنزین، مصداق موفق خودکفایی و اقتصاد مقاومتی بود که قبل از تحمیل تحریم‌ها به توده‌های ملت اجرایی شد.
 
این نمونه موفق اقتصاد مقاومتی کام آن‌هایی را که مایل به افزایش فشارهای خارجی به نظام بودند، تلخ کرد و ادعای آلاینده بودن بنزین تولید پتروشیمی‌ها تنها بهانه‌ای بود که این جماعت برای زیر سؤال بردن خودکفایی کشور در تولید بنزین مطرح می‌کردند. این ادعا از سوی برخی چهره‌های اصلاح‌طلب در شهرداری تهران، شورای شهر و حامیان فتنه در رسانه‌های اصلاح‌طلب تکرار می‌شد و در آن سوی آب‌ها نیز شبکه‌های رسانه‌ای و ماهواره‌ای بیگانه این موج را تکمیل می‌کردند.

--------------------------------------
اخیراً گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به رئیس مجلس تحویل داده شد. گزارشی که بنا بر گفته سید مهدی موسوی‌نژاد، یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس، ادعای سازمان محیط‌زیست و وزارت نفت دولت یازدهم را مبنی بر اینکه بنزین پتروشیمی‌ها عامل اصلی آلودگی هوای کلان‌شهرهاست، رد کرده است.
 
آلایندگی بنزین پتروشیمی ابتدا توسط رئیس سازمان محیط‌زیست مطرح شد و سپس توسط وزیر نفت تأیید شد و زنگنه دستور توقف تولید این مواد را داد. این موضوع واکنش برخی مدیران پتروشیمی، کارشناسان و همچنین مدیران دولت قبل را در پی داشت. قرار بود که توقف تولید بنزین پتروشیمی با واردات بنزین یورو ۴ به کشور جبران شود و مسئولین وزارت نفت نیز بارها از واردات بنزین یورو ۴ به کشور در سال ۹۳ خبر دادند و از کاهش آلودگی هوا با جایگزینی بنزین یورو 4 وارداتی به‌جای بنزین پتروشیمی سخن می‌گفتند، اما برخی شواهد و اسناد موجود خلاف این را اثبات می‌کرد.
 
نهایتاً کار به‌جایی رسید که رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را مأمور کرد که گزارشی را در این زمینه آماده کند. این کمیسیون نیز با برگزاری جلساتی در تیرماه  امسال، به بررسی وضعیت بنزین‌های توزیع‌شده در کشور پرداخت. پس از این جلسات بود که دکتر محمدحسین قربانی، سخنگوی این کمیسیون اعلام کرد که بر اساس نتایج جلسه کمیسیون متبوعش تاکنون حتی یک لیتر بنزین یورو ۴ وارد کشور نشده است.
 
سرانجام نیز نمایندگان مجلس محتوای گزارش نهایی کمیسیون بهداشت را رسانه‌ای کردند که از رد ادعاهای یک‌ساله زنگنه و ابتکار علیه بنزین پتروشیمی حکایت داشت.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۳ ، ۲۰:۰۷
پیامک سیاسی

خانم ها نباید در خانه بیکار باشند؛ درست است که ارزش متعالی آن است که نگاه نامحرم به او نیفتد و او نیز نامحرمان را نبیند اما در جایی که برقراری روابط اجتماعی نیاز به همکاری زنان و مردان باشد مانند تحصیل علم، اینجا مسأله بسیار مهم تری وجود دارد و باید این اولویت ها را درنظر گرفت.

نباید ارزش را تنها در این بدانیم که مرد و زن هم دیگر را نبینند و بقیه مسائل را تحت الشعاع آن قرار دهیم؛ البته مسلما باید مرز حرام و حلال رعایت شود، به خاطر علم آموزی هرگز حرام خدا حلال نمی شود.

کسب علم واجب است و دوری از چشم نامحرم مستحب است؛ ترک مستحب برای انجام واجب هیچ اشکالی ندارد بلکه در برخی مواقع واجب است.


رجانیوز: آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)در دیدار جمعی از طلاب تهرانی و خانواده هایشان با تأکید بر رعایت حقوق همسر و فرزندان، اظهار داشت: نباید نسبت به همسر و  تربیت نسل آینده بی تفاوت باشیم و بگوییم من دنبال درسم هستم برای همین به این کارها نمی رسم.

به گزارش رجانیوز، وی افزود: باید همواره حق همسر و فرزندان را در نظربگیریم؛ اگر به خاطر خدا به این مطلب توجه داشته باشیم و در این زمینه تلاش کنیم، خداوند نیز به وقت و کار ما برکت می ‌دهد.
 
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: گاهی خانواده ها ساعت ها در خانه کنار یکدیگر هستند اما هر یک مشغول کار خویش است و توجهی به یکدیگر ندارند؛ متاسفانه این فرهنگ غلط غربی کم کم در کشور ما نیز در حال رواج پیدا کردن است که جمع خانواده فیزیکی است اما دلهایشان باهم ارتباطی ندارد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کنیم و برای این مسائل وقت بگذاریم؛ زن و مرد باید زمانی را به حرف زدن و درد دل کردن با یکدیگر در موضوعات مختلف خانوادگی و اجتماعی صرف کنند؛ با برنامه ریزی می توان از هدر رفتن زمان جلوگیری کرد و از لحظاتی که به بطالت می گذرد نهایت استفاده را کرد.
 
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به خاطره ای از مرحوم آیت الله بهشتی، اظهار داشت: ایشان یکی از بزرگانی است که به گردن ما حق بسیاری دارد؛ شهید بهشتی با آن همه مشغله روزهای جمعه اش را تنها برای خانم و خانواده اش صرف می کرد و بارها این مسأله را به مناسبت های مختلف عنوان می کرد؛ اگر در روز جمعه او را به میهمانی دعوت می کردند از پیش می گفت من با خانمم می آیم.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۳ ، ۲۰:۱۱
پیامک سیاسی

بنزین پتروشیمی عامل اصلی آلایندگی هوا، ادعایی غیر علمی است/بنزین وارداتی بی‌کیفیت و گران است/بهبود هوای تهران ربطی به توقف تولید بنزین پتروشیمی ندارد/ادعای افزایش تعداد بیماران سرطان غیر کارشناسی است

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه گزارش کمیسیون بهداشت ادعاهای مطرح شده درباره آلایندگی بنزین پتروشیمی را رد می‌کند گفت: بنزین بی‌کیفیت وارداتی ۵ تا ۱۲ دلار بیش از نرخ بنزین در خلیج فارس خریداری می‌شد.

به گزارش جهان؛ مهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با تسینم درباره جزئیات گزارش کیفیت بنزین توزیع شده در کشور که توسط کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آماده شده است گفت: ادعای وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر آلایندگی بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی و روند افزایشی تعداد بیماران سرطانی به دلیل بالا بودن حجم بنزن و عدد آروماتیک این نوع بنزین موجب شده که کمیسیون بهداشت به دلیل به اهمیت سلامت مردم به این موضوع ورود کند.

* کیفیت ریفرمیت پتروشیمی و پالایشگاهی مشابه‌ است

وی با اشاره به اینکه این کمیسیون علاوه بر بررسی کیفیت بنزین پتروشیمی کیفیت بنزین وارداتی را هم در دستور کار خود قرار داد گفت: بعد از دریافت مشخصات ریفرمیت تولیدی در پالایشگاههای کشور و ریفرمیت تولید شده به کمک واحدهای پتروشیمی و مقایسه آن دو با هم مشخص شد، کیفیت این دو محصول مشابه است؛ البته در گزارش کمیسیون بهداشت آمده است که اختلافات ناچیزی به دلیل ترکیبات متفاوت آروماتیک و بنزن وجود دارد.

* کیفیت ریفرمیت پتروشیمی‌ها مطابق استاندارد بود

وی با اظهار این که طبق این گزارش حجم بنزن ریفرمیت واحد پتروشیمی مطابق با استاندارد یورو۲ و یورو۳ بود تأکید کرد: ریفرمیت تولید شده در پتروشیمی‌ها به طور مجزا در جایگاههای عرضه بنزین توزیع نمی‌شد بلکه این فرآورده میانی در اختیار پالایشگاه ها قرار می‌گرفت تا با سایر مؤلفه‌های بنزین ترکیب شود. همچنین پیش از عرضه این بنزین در جایگاهها، کیفیت آن قبل از عرضه توسط وزارت نفت بررسی می‌شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۹:۵۷
پیامک سیاسی

به گزارش جهان به نقل از رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از جاری کردن عقد دو تازه مسلمان ایتالیایی در مؤسسه آموزشی بانو مجتهده امین اصفهان خبرداد و گفت: تشرف یکی از این دو نفر نیز در این مؤسسه پیش از جاری شدن عقد صورت گرفت.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اهمیت رفتار مناسب و حسن خلق در جذب افراد به دین اسلام، گفت: یک خانم پزشک ایتالیایی که از تخصص کم نظیری در زمینه کلیه برخوردار است در مؤسسه آموزشی بانو مجتهده امین به اسلام مشرف و پس از آن در‌‌ همان محل به عقد یک تازه مسلمان درآمده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مهر ۹۳ ، ۰۹:۴۵
پیامک سیاسی
ناطق: امام برای جذب افراد رژیم قبلی گفتند ملاک حال فعلی افراد است!/ امام: بواسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی ها از آنها تمجید نمودم که نباید از آن سوء‌ استفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی اوست

گروه سیاسی- رجانیوز: مدتهاست که در اثر بی تفاوتی و سکوت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، تحریف مواضع آشکار آن پیر فرزانه در رسانه ها و منابر عمومی دنبال می شود و پس از سلسله خاطرات هاشمی رفسنجانی از امام (ره) درباره موضوعات مختلف، این بار نوبت به ناطق نوری رسیده تا  درباره یکی از مهم ترین مواضع امام (ره) تفسیری متفاوت با چاشنی تحریف، ارائه سازد.

به گزارش رجانیوز، وی که در مراسم سومین روز درگذشت مرحوم دعاگو سخنرانی می کرد، در بخشی از سخنانش گفت:
 
«اول انقلاب عده‌ای نزد امام آمدند و گفتند افرادی با رژیم شاه همکاری می‌کردند و حال می‌گویند ما با شما هستیم، ما با آنها چطور باید رفتار کنیم؟ امام در آنجا گفتند که ملاک حال فعلی افراد است. این جمله برای جذب افراد بود و نه دفع.» 
 
این روایت کاملا اشتباه از جمله معروف امام در حالی از سوی ناطق نوری بیان شده که بنیانگذار کبیر انقلاب  نه اول انقلاب بلکه در وصیتنامه خود و آن هم نه درباره عده ای که در رژیم قبلی بودند، بلکه درباره برخی از انقلابی نماهایی که در طول حیات ایشان با فریبکاری خود را به اصطلاح انقلابی معرفی کرده بودند، می فرمایند:
 
 
«من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌ استفاده شود؛ و میزان در هر کس حال فعلی او است.»
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۳ ، ۲۲:۱۵
پیامک سیاسی
از ابتدا هدفم رسیدن به آنچیزی بود که در قطعنامه رسیدیم/جام زهر بر امام تحمیل نشد؛ انتخاب کردند که بنوشند!/ شورای امنیت که فهمید ایران آماده فتوحات است، قطعنامه را تنظیم کرد/ سپاه را من به وجود آوردم

گروه تاریخ انقلاب اسلامی-رجانیوز : ظاهرا انتشار ناگفته‌های سرلشکر رحیم صفوی از اتاق‌های تصمیم گیری جنگ، همه آنهایی که دستی بر آتش جنگ داشته اند را به تکاپو انداخته است تا روایت خود از جنگ و پایان آنرا بازگو کنند، اما به نظر می رسد بیشترین تلاش را باید از آن هاشمی رفسنجانی و رسانه‌هایی که از او حمایت میکنند بدانیم.

به گزارش رجانیوز، سرلشکر صفوی که از حلقه اصلی مدیریت نظامی جنگ محسوب می‎شود، در مصاحبه‎ای با اشاره به رویکرد هاشمی رفسنجانی به جنگ و نقش پر رنگ وی در پذیرش قطعنامه و نوشیدن جام زهر توسط حضرت امام (ره) گفته بود: «این تفاوت را بین رهبری سیاسی جنگ که آقای هاشمی بود و آقا محسن که رهبری نظامی جنگ بود، می‌بینید. آقا محسن خیلی برای جنگ زحمت کشــید. رهبری سیاسی جنگ، یعنی آقای هاشــمی، با حضرت امام و رهبری نظامی جنگ هماهنگ نبود. به نظر من، آقای هاشمی به فکر قدرت بعد از امام بود و می‌خواست بعد از امام کشــور را اداره کند. لذا می‌خواست قدرت را در دست داشته باشد و شاید پیش خود فکر می‌کرد در این جنگ نباید همه چیز از بین برود. این برای حفظ قدرت خود و ادامه حکومت خودش بود که  نمی‌خواست همه منابع کشور از بین برود.»

اما این مصاحبه موجی از بازخوانی تاریخ جنگ خصوصا همزمان با رسیدن هفته دفاع مقدس را سبب شد. از محسن رضایی گرفته تا دیگر مسئولین حاضر در جنگ بصورت مفصل به بیان روایات خود از جنگ و پایان آن پرداختند. اما شاید در حمایت از هاشمی ابتدا بی‎بی‎سی فارسی بود که انتشار گزارشی را در دستور کار خود قرار داد و در گزارشی مدعی شد، اساسا رحیم صفوی قرار بوده در جنگ اعدام بشود و این هاشمی بوده است که او را نجات داده! تا به این ترتیب رحیم صفوی تاوان آنچه که بر زبان آورده بود را بدهد.

اما پس از این اظهار نظرها، اینک هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‎ای با سایت شخصی خود روایت مفصلی از جنگ و نقش آفرینی‎اش در این عرصه را مطرح کرده، روایتی که بیشتر احساس می‎شود تلاشی است برای توجیه و تبری از اتهاماتی که در عرصه مدیریت جنگ بر او وارد بوده است.

آنچه در ادامه می‎خوانید متن کامل این مصاحبه طولانی است:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۳ ، ۲۲:۰۷
پیامک سیاسی

 

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران:
سردار سلیمانی با 70 نفر جلوی ورود داعش به اربیل را گرفت
اگر کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را تصرف می‌کرد


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 40 ثانیه 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۳ ، ۰۹:۲۰
پیامک سیاسی