پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت!

برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید.

نکته: درصورتی که دریافت تبلیغات را غیرفعال کرده باشید، پیام‌های این سامانه را نیز دریافت نخواهید کرد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

وبگاه شخصی دکتر یامین‌پور: به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز، , وحید یامین‌پور با بازدید از دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، در غرفه پایگاه خبری فرهنگ انقلاب اسلامی حضور یافت و در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ نیوز، نقش شبکه های اجتماعی را در پیشبرد اهداف فرهنگی مفید البته آسیب پذیر عنوان کرد. مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است.

فرهنگ نیوز: با توجه به حضور چشمگیر جبهه فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی، آیا این گرایش را روندی مثبت می‌دانید؟ و آیا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را می‌توان حرکتی فرهنگی به حساب آورد؟

شکی نیست که فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی به هر حال فرصتی را ایجاد می‌کند که می‌توان از آن برای انتقال اخبار و شکستن انحصار رسانه‌ای جبهه معارض بهره گرفت. منتها من این فضا را بدون آسیب و بدون آفت نمی‌بینم. آفتش را هم نه از باب آفت‌های اخلاقی که همه بیان می‌کنند که ممکن است آدم از فضاهای غیر اخلاقی و… سردرآورد، خیر.

نگاه من نگاه پدیدار شناسانه است، یعنی معتقدم این شبکه‌ها به تدریج اخلاق و خوی خاص خودشان را تولید می‌کنندو به تدیج یک زندگی دوم(second life) برای کسانی که خیلی از وقت‌شان را در فضای برخط صرف می‌کنند، تحمیل می‌کنند. و به نوعی آنها را از دایره فرهنگ خارج می‌کنند. چون شبکه‌های مجازی و اجتماعی و کلا فضای سایبر یک تربیت ویژه  و منطق ویژه‌ای را اقتضا می‌کند که خیلی با منطق خلوت و درنگ و منطق تفکر و منطق ارتباط چهره به چهره(face to face) سازگاری ندارد و در تعارض با اینهاست.

لذا ما باید حواسمان باشد که علی رغم استفاده و حضور در این فضا حق نداریم زندگی دوم داشته باشیم، حق نداریم کار فرهنگی را صرفا در کار خبری خلاصه کنیم. این خیلی اجحاف است که فکر کنیم کار فرهنگی یعنی کار خبری کردن، تسلسل پیام‌ها و خبرهای مکرر که حتی واجد مضامین دینی باشند آنها را از مضمون و محتوا خالی می‌کند و دریافت کننده این پیام‌ها و اخبار دیگر درکی از آن معنا نخواهد داشت و در واقع معنازدایی می‌شوند و این خیلی اتفاق بدی است.

http://www.farhangnews.ir/content/87433

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۸:۰۹
پیامک سیاسی
اظهارات مقامات آمریکایی پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای گویای این واقعیت است که موضوع برنامه هسته‌ای ایران تنها بهانه‌ای بیش نیست.آمریکایی‌ها بر این نکته تأکید کرده‌اند که حتی در صورت حصول توافق نهایی، به بهانه‌هایی چون موشک‌های بالستیک و حمایت ایران از مقاومت در منطقه، تحریم‌ها همچنان باقی خواهد ماند.

کیهان: در هفته‌های منتهی به ضرب‌الاجل هسته ای، رسانه‌های غربی در حرکتی هماهنگ به بازتاب گسترده اختلاف نظر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و بالتبع آن اختلاف دولت و اعضای کنگره آمریکا درخصوص موضوع هسته‌ای ایران پرداختند، حال پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای، جنگ زرگری کنگره و دولت آمریکا روز به روز نمایان‌تر می‌شود.در روزهای اخیر،مقامات آمریکایی ضمن اذعان به مشورت‌های مستمر دولت و کنگره و اتفاق نظر در عدم لغو تحریم‌ها، بر این نکته تأکید کرده‌اند که حتی در صورت حصول توافق جامع در مهلت هفت ماهه، به بهانه‌هایی چون موشک‌های بالستیک و حمایت ایران از مقاومت در منطقه، تحریم‌ها باقی خواهد ماند. علاوه بر این، همانگونه که در یک‌سال گذشته نیز شاهد بودیم، آمریکا همچنان به نقض مفاد توافقنامه ژنو ادامه می‌دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۷:۵۸
پیامک سیاسی

دکتر وحید یامین‌پور

بلافاصله پس از اعلام تمدید مذاکرات:

بورس ایران بیش از 1500 واحد افت کرد و دلار از مرز 3500 گذشت.قیمت نقت به پایین ترین قیمت خود در چندماه اخیر رسید؛ کمتر از 70 دلار. تخصیص اعتبار مصوب در هیچ نهاد دولتی صد در صد نبوده عموم نهادها با کمبود بودجه مواجهند.

معاون رییس جمهور دقایقی پیش اعلام کرد نانوایی ها می توانند از فردا نان را تا 30 درصد گرانتر بفروشند... ظاهرا امریکا بنا دارد میزان فروش نفت ایران را در هفت ماه تمدید مذاکرات به نصف برساند یعنی حدود 500 هزار بشکه. از طرفی تقریبا تمام رسانه های آمریکایی و اروپایی نوشته اند که با روی کار آمدن کنگره جمهوری خواه در آمریکا تحریم‌های شدیدی مجددا علیه ایران وضع خواهد شد... 
 
همه ی شواهد گواه آن است که بناست تا سرحد ممکن ایرانیان شرایط دشوار اقتصادی را در این هفت ماه سپری کنند. شرایطی که تیم مذاکره کننده را به زانو درآورد. ما پیش از این برگ های مهم را بازی کرده ایم؛ از تعطیل کردن آب سنگین اراک تا توقف غنی سازی 20 درصد تا خاموش کردن هزاران سانتریفیوژ و... تحریمها هم بیشتر شده و متنوعتر. معلوم نیست اینبار امریکایی چه مطالبه ی جدیدی را روی میز مذاکرات خواهند گذشت!
 
الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملاءکه ان لا تخافوا و لا تحزنوا ...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۳ ، ۰۸:۲۸
پیامک سیاسی
حجت‌الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با KHAMENEI.IR

توصیه رهبرانقلاب برای شرکت پر شور در زیارت اربعین/دستور رهبری به مسئولین برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای زائرین اربعین/رهبری نقش اربعین را در تقویت قدرت اسلام بسیار زیاد میدانند

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif رهبر انقلاب درباره‌ی جایگاه ویژه‌ی زیارت اربعین فرموده‌اند: «شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است». در سال‌های اخیر استقبال از سنت پیاده‌روی اربعین بسیار بیشتر از گذشته بوده است. دلایل استقبال بیشتر به این مراسم و اهمیت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن را با حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در میان گذاشتیم‬.

 
* با نگاهی به احکام و عبادات اسلامی درمی‌یابیم که برخی از آن‌ها دارای جنبه‌ی اجتماعی و برخی دارای جبنه‌ی فردی‌اند، اما برخی نیز هر دو آن‌ها را دارا هستند؛ مانند حج که دارای هر دو وجه است. به نظر می‌رسد که زیارت اربعین نیز از سنخ این دسته‌‌ی سوم باشد که هر دو وجه فردی و اجتماعی عبادت در آن پررنگ است. حال اگر از این بُعد به زیارت اربعین بنگریم، وجه تمایز آن نسبت به سایر عبادات چیست؟
البته باید توجه داشت که تمام احکام اسلام دارای ابعاد و آثار اجتماعی‌اند، منتها در برخی از احکام، بُعد اجتماعی نسبت به بعد فردی بیشتر ملموس است. اما در مورد زیارت اربعین، که سفارش خاصی از سوی امام حسن عسکری ‌علیه‌السلام درباره‌ی آن نقل شده است، گویی امام ‌علیه‌السلام اراده فرموده بودند که با این اشاره، اربعین میعادگاهی برای زوار اباعبدالله‌الحسین ‌علیه‌السلام در دوران غیبت قرار گیرد و موجب اقتدار و عزت جامعه‌ی اسلامی باشد.
 
امسال رهبر انقلاب توصیه به حضور بیشتر در مراسم اربعین کربلای معلی فرموده‌اند و به مسئولین مربوطه نیز دستور داده‌اند تا آنجا که می‌توانند تسهیلات لازم را برای زائران اربعین فراهم کنند. ایشان برای زیارت اربعین امسال، خطاب به مسئولان تأکید داشتند که راه زیارت اربعین را هموار کنند و از نزدیک شاهد بودم که ایشان تا چه میزان برای اربعین امسال اهمیت قائل هستند و نقش اربعین را در تقویت قدرت اسلام بسیار زیاد می‌دانند.

زیارت کربلای معلی در همه‌ی اوقات جزء بافضیلت‌ترین اعمال به حساب می‌آید و کمتر می‌توان عبادتی را بافضیلت‌تر از آن تصور کرد، اما وقتی زمان خاصی برای زیارت به‌عنوان علامت مؤمن اعلام می‌شود، معلوم است که عنایت خاصی نسبت به آن وجود داشته است. به تعبیر حضرت امام، در زمینه‌ی توصیه به معصومین ‌علیه‌السلام به عزاداری، ائمه‌ی هدی ‌علیه‌السلام از اول نقشه کشیده بودند که امروز چنین آثار باعظمتی بر عزاداری‌ها مترتب شود.
 
به‌طور طبیعی، وقتی یک امام معصوم ‌علیه‌السلام، آن‌ هم در آستانه‌ی دوران غیبت، چنین توصیه‌ای می‌فرمایند، یعنی پیش‌بینی جمعیت چندمیلیونی را در این میعادگاه می‌کرده‌اند و وقتی چنین اجتماع عظیمی با آن اشاره‌ی مبارک قابل پیش‌بینی بوده است، شاید اراده‌ی آن را هم فرموده بودند که بسترهای اجتماعی برگزاری چنین اجتماعی در این سال‌ها فراهم شده است. به هر حال، هم‌اکنون با این اشاره‌ی امام حسن عسکری ‌علیه‌السلام، اربعین به بزرگ‌ترین میعادگاه مسلمانان در کربلای معلی تبدیل شده است و می‌توان از این زیارت به‌عنوان یک رزمایش باعظمت برای پیروان و علاقه‌مندان اباعبدالله‌الحسین ‌علیه‌السلام در میان همه‌ی مسلمانان، بلکه همه‌ی افراد و ملل آزادی‌خواه جهان یاد کرد که ان‌شاءالله مقدمه‌ی نجات جهان بشریت از ظلم خواهد بود.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۳ ، ۲۱:۲۲
پیامک سیاسی

1- خدا بر درجات امام راحلمان- رضوان‌الله تعالی علیه- بیفزاید، ایشان علاقه و ارادت ویژه‌ای به شهید مدرس داشت و بارها به فرازهای سرنوشت‌سازی از مواضع آن شهید بزرگوار- که این روزها سالگرد شهادت اوست- اشاره و استناد می‌کرد و از جمله می‌فرمود؛ جمعی از روستاییان به دادخواهی نزد شهید مدرس رفته و گلایه کرده بودند که خان منطقه در مقابل خودداری ما از پذیرش زورگویی‌ها و غارتگری‌های وی، تعدادی از گماشتگان و چماقداران خود را به روستا فرستاده و آنان با چوب و چماق بر سرمان ریخته و مضروب و مجروحمان کرده‌اند و از شهید مدرس که در آن هنگام یکی از نمایندگان پرنفوذ مجلس شورای ملی و مجتهدی صاحب‌نام بود تقاضا کرده بودند برای تنظیم و پی‌گیری شکایت علیه خان و دار و دسته چماقدارش به آنان کمک کند. مرحوم مدرس در پاسخ گفته بود؛ وقتی ظلم و زورگویی خان را دیدید، چرا دست روی دست گذاشتید و صبر کردید تا آنها بر سرتان بریزند که حالا در پی شکایت از آنان باشید؟! باید شما بر‌سر گماشتگان خان می‌ریختید و آن مزدوران را می‌زدید و مجروح می‌کردید تا آنها به‌دنبال شکایت از شما باشند (نقل به مضمون).
2- وقتی در جریان جنگ تحمیلی، ناوهای آمریکایی برای مقابله با ایران اسلامی و پشتیبانی از ارتش صدام عازم دریای عمان و خلیج فارس شدند، حضرت امام(ره) در جمع مسئولان نظام که به مشورت نزد ایشان رفته بودند، فرمود؛ اگر به من باشد، اولین ناو آمریکایی را که وارد خلیج فارس شود، با موشک نابود خواهم کرد. این پیشنهاد حضرت‌امام(ره)- البته با کسب اجازه از خود ایشان- عملیاتی نشد و نهایتاً کار به آنجا کشید که باز هم، چاره‌ای جز حمله موشکی به ناوهای آمریکایی نبود... اقدامی که اگر به پیشنهاد امام راحل(ره) از ابتدا و پیشدستانه انجام می‌گرفت به یقین نتیجه مؤثرتری داشت.
3- مرحوم احسان طبری می‌گفت؛ باد ابرقدرتی شوروی- دقیقا با همین تعبیر- هنگامی خوابید که خروشچف- رئیس‌جمهور وقت شوروی سابق- در خلیج خوک‌ها(کوبا) در مقابل تهدید جان‌اف‌کندی- رئیس‌جمهور وقت آمریکا- عقب‌نشینی کرد و آمریکا را به پیشروی گام به گام بیشتر تشویق کرد. طبری می‌گفت؛ ولی حضرت امام(ره)، بعد از تسخیر سفارت آمریکا و در حالی که توان نظامی و اقتصادی ایران با آمریکا قابل مقایسه نبود، «رمزی کلارک» فرستاده ویژه کارتر را که برای مذاکره عازم ایران بود، از فرازآسمان ترکیه مجبور به بازگشت کرد و از آن هنگام بود که ادعای ضدامپریالیست بودن شوروی را مصادره و به واقعیت ضدامپریالیست بودن جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۱
پیامک سیاسی

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، در دومین یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ از الهام چرخنده و مادران معظم شهدای انقلاب، جانبازان و ایثارگران تجلیل شد.
 
در این مراسم مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار به جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: در هر مراسمی که در بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود باید به این سه سؤال پاسخ داد که آیا این شهدا برنده بودند یا بازنده، اینکه شهدا زنده هستند یعنی چه و ما هم‌اکنون به کجا رسیده‌ایم.
 

طائب:‌ از این پس الهام چرخنده را با نام خانم زهرایی می‌شناسیم
 در این مراسم از الهام چرخنده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون تقدیر شد و  طائب خطاب به وی گفت: چرخنده نام فامیلی این هنرمند کشورمان است که از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می‌شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به الهام چرخنده است.
 
در ادامه الهام چرخنده با اشاره به نقش هنرمندان در فرهنگسازی عفاف و حجاب گفت: وقتی هوای یک کشور سالم است مردم آن کشور نیز در آرامش هستند و من اگر خود را در بدنه فرهنگ‌سازی کشور سهیم می‌دانم بر این باور هستم که باید به سینمای دینی، اسلامی و سینمای اخلاقی بپردازم و بیشتر از قبل باید آن را احیا کنیم.
 
وی افزود: وقتی دست‌مان در دست حضرت زهرا (س) است ترسی ندارم چرا که معتقدم سینما قرار است کارهای بزرگی را انجام دهد و من پس از سی و چند سال بعد از انقلاب هم اکنون کارگردانی پروژه‌ایی را آغاز کرده‌ام که کمتر به آن پرداخته شده است و آن نیز مستندی در مورد شهدای اقلیت و غیرمسلمان در کشور است.
 
چرخنده ادامه داد: دلیل من از پرداختن به این موضوع این است که تو دهنی بزرگی به دشمنان بزنم که با نفاق می‌خواهند بگویند غیر مسلمان‌ها در کشور ما به اندازه مسلمان‌ها دیده نمی‌شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۳ ، ۰۹:۱۶
پیامک سیاسی

نظر رهبری در مورد حصر خلاف عدالت است!/ حمله مطهری به قوه قضاییه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، سپاه و بسیج

به گزارش خبرنگار میدان ۷۲ از مشهد، علی مطهری بعدازظهر دوشنبه در همایش تبیین حماسه حسینی که توسط انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده ریاضی این دانشگاه برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباه فتنه ۸۸ اظهار کرد: معتقدم فتنه دو طرف دارد؛ یک طرف اینکه اعلام کنیم حادثه‌ای بوده که از سال‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی‌شده و ارتباط مستقیم با کشورهای خارجی داشته است. این طرف قضیه برای من قابل قبول نیست، مگر اینکه دلایل قابل قبولی برای من بیاورند. اما طرف دوم این است که اعتراض به نتایج انتخابات وجود داشته و عواملی در قبل و بعد از انتخابات نقش مؤثری داشته‌اند.

وی ادامه داد: اینکه از چند ماه قبل از انتخابات گفتند نظر رهبری روی احمدی‌نژاد است، یکی از زمینه‌های فتنه شد و باعث شد جامعه دو قطبی شود. نحوه اعمال نتیجه انتخابات شبهه تقلب را تقویت کرد، اینکه موسوی خود را برنده بداند و بعد طرفداران احمدی‌نژاد جشن پیروزی بگیرند و بعد از آن راهپیمایی‌ها شروع شود، اختلافات را شعله‌ور کرد. اگر ما خوب مدیریت می‌کردیم، این مسئله آنچنان هم مهم نبود. اگر متخلفان دو طرف قضیه محاکمه می‌شدند و نقش احمدی‌نژاد، شورای نگهبان، سپاه و بسیج در زمینه دخالت در اوضاع مشخص می‌شد اوضاع این‌گونه نبود.

مطهری با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۲ گفت: آن زمان عده ای راه افتادند که رهبری نظرشان روی احمدی‌نژاد است و همین ریشه فتنه بود، بلاخره آنهایی که به نظر خودشان خیلی متدین بودند می گفتند نظر ایشان باید اجرا بشود. نحوه اعلام رای شبهه تقلب را تقویت می کرد، اینکه گفتند جشن ملی بگیریم برای پیروز انتخابات و برخورد خشونت آمیز با متعرضان، از عوامل گسترش این داستان بود.

به نظر من مسئله آنچنان مهمی نبود، باید دو طرف بدون رودبایستی محاکمه می شدند. نقشی که آقای احمدی نژاد، شورای نگهبان، احیانا سپاه و بسیج در دخالت در انتخابات داشتند در انتخابات سال ۹۲ آسیب شناسی شد. شما دیدید در سال ۹۲ رهبری گفتند نظر من را حتی فرزندان من هم نمیدانند، چرا؟ چون ایشان متوجه شدند که عده ای در ۸۸ گفتند “نظر آقا به فلان کس است از ریشه های فتنه بود” یا اینکه ایشان چند بار به سپاه توصیه کردند که در انتخابات دخالت نکنید حتی در دفعه آخر! ایشان با تندی به نماینده خودشان در سپاه گفتند که سپاه حق دخالت در انتخابات را ندارد، پس معلوم می شود که یک کاستی های در سال ۸۸ وجود داشته که برطرف شد. اینکه هرکسی معترض هست را بگوییم فتنه گر درست نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۳ ، ۰۱:۱۳
پیامک سیاسی

توافقی که ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی ما را به رسمیت نشناسد حرکت به عقب است / کریمی قدوسی گفت: ۱۰۰ میلیارد دلار پول را در سال‌های ۸۲ تا ۹۲ و دراوج تحریم وارد ایران کردیم اما اکنون که "شیطان بزرگ" را به "کدخدا" بدل کرده‌اند برای انتقال هفت میلیارد دلار باید سه مرتبه آن را چنج کنند/خاتمی: خبرگان آینده باید رهبرساز باشد، ما با هاشمی توافق کرده‌ایم که شورای رهبری را احیا کنیم.


نسیم: کریمی قدوسی در همایش "از تحریم تا تحقیر"در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد گفت:  رهبر معظم انقلاب امروز یکی از مباحثی که زیاد آن را مطرح می‌کنند بحث عزت است. ایشان حتی گاه به مسولان می‌گویند به تفکر و گفتمان عزت توجه کنید، ایشان معتقد به تحولات عظیم‌اند. ایشان معتقدند این تحولات با تمام عظمت به نفع اسلام است.
وی با بیان اینکه امروز ملت اسلام در موضع عزت است، گفت: رهبر معظم انقلاب در جای دیگر که می‌گفتند ملت در شعب ابی‌طالب است جواب صریحی دادند، آنها که این مطلب را بیان می‌کردند و برای حل موضوع راهکاری را بیان می‌کردند که عزت را زیر سوال می‌برد.
نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه 34 سال است این ملت در حال مجاهدت است، افزود: نباید بگذاریم دل ملت ما را با تیترهاشان خالی کنند. نباید بگذاریم دل دولتمردان خالی شود.
کریمی قدوسی همچنین اظهار داشت: در مجلس به من گفتند تو کاسه داغ تر از آش هستی، به من گفتند وقتی رهبری بالای سر کار هستند نمی‌گذارند که اتفاق بدی بیفتد، من از کلام رهبری حکمم را تشخیص می‌دهم. ایشان فرموده‌اند مردم باید وسط میدان باشند. ایشان در عین اینکه گفتند "جام زهر نیست"،"دیدید که نشد"،"دیدید تحریم‌ها تشدید شد" در عین حال گفتند مردم باید در میدان باشند.

کریمی قدوسی ادامه داد: رئیس جمهور اخیرا از رهبر معظم انقلاب خواسته بودند برخی از خطوط قرمز را تعدیل کنند که ایشان در جواب فرموده بودند، باید بر مقاومت افزود. جناب آقای روحانی در جای دیگری گفته‌اند ظرفِ توان و قدرت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در همین حدی است که الان نشان داده‌اند و رفع تحریم‌های بیشتر در توان این‌ها نیست، باید در جواب گفت این مشکل آنهاست که توان ندارند، بروند و مشکلات خودشان را حل کنند و با توان مذاکره پای میز بیایند. مذاکره‌کنندگان به نحوی مذاکره نکنند که به روحیه استکبارستیزی ملت ذره‌ای خدشه وارد شود.
من از منابع موثق شنیدم که تیم دولت تلاش کرده بعد از انعقاد توافق‌نامه احتمالی جشنی برای پیروزی در این قضیه بگیرد و نام این جشن را هم "جشن حل مشکلات ملت ایران با آمریکا" گذاشته‌اند. مردم بدانند و در صحنه باشند، رهبری بارها فرموده‌اند اتفاقات مهمی در پیش است.
برخی می‌گویند با این مشکلات و این تحریم‌ها توان اداره کشور را نداریم، از دولت می‌خواهیم هر وزیری که توان ندارد را کنار بگذارد و اگر این کار را نکند و آن وزیر هم واقعا توان نداشته باشد ما نمایندگان مجلس به حکم قانون لباس صدارت را از تن او در می‌آوریم.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما در این 36 سال هیچ گاه احساس ضعف نکرده‌ایم، بسیجی کسی نیست که ترسیده باشد، بسیجی کسی نیست که نگاهش به وین و امضای اعضای 1+5 باشد. حیدار العبادی که اخیرا به دیدار رهبر معظم انقلاب آمده بود پس از این دیدار با اوباما دیدار کرد، او می‌گوید به اوباما گفتم اگر ما نیاز به نیروی نظامی شما داشته باشیم حاضرید دوباره وارد عراق شوید که اوباما گفت به هیچ وجه دیگر این کار را تکرار نمی‌کنیم، حیدرالعبادی می‌گوید؛ من وقتی که اوباما می‌گفت؛ بر اساس داده‌های ما داعش قصد حرکت به سوی عربستان را دارد، ترس را در چهره‌اش دیدم، اوباما می‌گفت، 90 درصد عربستانی‌ها طرفدار داعش هستند و با حضور داعش در آنجا دیگر از کنترل خارج می‌شوند، اوباما در این دیدار نشان داد هیچ کنترلی بر اوضاع ندارد.
کریمی قدوسی گفت: جواب‌هایی که رهبر معظم انقلاب پس از خروج از بیمارستان دادند در واقع سیلی محکمی به آمریکا بود، تیم مذاکره کننده باید در مذاکرات گزینه سردار سلیمانی و سردار فدوی را روی میز بگذارد، باید یمن و تنگه عدن را روی میز بگذارد.  عجیب است که آقایان دارند با آمریکا مذاکره می‌کنند اما رهبر عزیز انقلاب در جای دیگر فرمان حمله در کرانه باختری را صادر می‌کنند. من موثق خبر دارم که تیم ایرانی این گزینه‌ها را در مذاکرات تبیین نمی‌کند. ما باید در مذاکره از موضع اقتدار سخن بگوییم، انتظار داریم صلابت بسیج در منطقه به رخ طرف مقابل کشیده شود. نباید به گونه‌ای عمل کنیم که تیم مقابل در مذاکره به ما بگوید: "پریزیدنت روحانی گفته که خزانه شما خالی است" یا بگویند: "پرزیدنت روحانی گفته ما باید توسعه اقتصادی ایجاد کنیم و توسعه اقتصادی با این فشارها ممکن نیست".
همین تیم مذاکره کننده 598 را به امام تحمیل کرد، اینها دائم می‌گویند نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم، با این وضع البته مطمئن باشند که جام زهر دوباره‌ای اتفاق نمی‌افتد چون مردم در وسط میدان هستند.
نماینده مردم مشهد ادامه داد: در مذاکرات مسقط به تیم ایرانی گفته‌اند ایران تنها 1500 سانتریفیوژ می‌تواند داشته باشد، طرف مقابل در این مذاکرات رسما گفته؛ اگر می‌خواستیم تحریم‌ها را به این راحتی برداریم که اصلا آنها را ایجاد نمی‌کردیم و اصلا نمی‌آمدیم با شما مذاکره کنیم. ما فاکتورهای زیادی در منطق داریم که باید از آنها استفاده کرد، آمریکا رسما در عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خورده و عملا زمین را واگذار کرده است، آنها باخته‌اند و منطقه را تحویل داده‌اند. شما ببینید وزیر امور خارجه عربستان اخیرا در دیداری که با معاون وزیر امور خارجه ما داشته گفته است؛ "شما از یمن دست بردارید ما از سوریه و عراق دست برمی‌داریم".
ادامه مقاومت عزت ملت را تضمین می‌کند، دولت بر اساس سوگندی که خورده باید انتقادات را تحمل کند، نه آنکه وزارت اطلاعات را مامور کند هر روز دنبال جلساتی باشد که در آنها احیانا از توافق‌نامه انتقادی شده و آنها را جمع بندی کند و با آدرس و پلاک پیش رهبری ببرند تا مثلا فشار بیاورند، کار به جایی رسیده که رصد می‌کنند که نیروهای انقلاب کجا صحیت می‌کنند. یا در مورد دیگری گزارش محرمانه دولت اخیرا از سایت‌های ضد انقلاب سردرآورده، چه کسی اینها را به آنها می‌دهد؟
ما امروز در حال مدارا و تذکر هستیم، بسیجیان مدارا می‌کنند و ناصحانه تذکر می‌دهند، ما می‌گوییم جانمان را برای انقلاب و رئیس جمهوری می‌دهیم که برای مردم خدمت کند و از دولت می‌خواهیم با همه وجود به دنبال تحقق خواسته‌های رهبری باشد. ما تا صحبت می‌کنیم سریع می‌نویسند "عضو جبهه پایداری"، می‌خواهند حرف حق ما را به سطح دعواهای سیاسی تنزل دهند، بدانند مبارزه یک اصل اصیل است و ما با این حرف‌ها از میدان بدر نمی‌رویم.
نماینده مردم مشهد ادامه داد: بر اساس برآوردهای ما در حال حاضر و در این مقطع قرار نیست یک توافق قطعی صورت بگیرد بلکه در تلاش‌اند توافقی نیم‌بند انجام دهند. بدانید اگر توافقی امضا شد که در آن حرفی از 190 هزار سو نبود هیچ ارزشی ندارد و به عقب رفته‌ایم و مطمئن باشید که قرار هم نیست بنویسند ایران نیاز به 190 هزار سو نیاز دارد. آنها می‌گویند ایران نباید در شرایطی باشد که در کمتر از یک سال بتواند به بمب هسته‌ای برسد، اینها در اصل می‌خواهند روز بعد از توافقنامه دوباره ما را زیر فشار بگذارند و با تحریم بازی کنند.
بنده خودم از آقای عراقچی شنیدم که در مذاکرات از طرف آمریکایی پرسیده‌اند؛ اگر مطالبی را نوشتید، چه تضمینی برای اجرای آن وجود دارد؟ که آقای کری در جواب گفته؛ "ما هیچ تضمینی نمی‌دهیم"، همان‌گونه که طی یک سال اخیر گفتند تحریم جدید نمی‌کنیم و 100 تحریم جدید اضافه شد.
اخیرا نیز شنیدم که مدیران خبرگزاری‌ها و سایت‌هار ا جمع کرده‌اند و به آنها گفته‌اند اگر مذاکرات شکست خورد خیلی به موضوع نپردازید.
متاسفم که می‌شنوم آقایان می‌گویند باید توافقنامه به شکلی باشد که "مجلس خبرگان‌ساز" باشد، متاسفم که محمد خاتمی در جمعی گفته: "خبرگان آینده باید رهبرساز باشد، ما با هاشمی توافق کرده‌ایم که شورای رهبری را احیا کنیم".
کریمی قدوسی همچنین گفت: از سال 82 تا 92 حدود 100 میلیارد دلار پول نفت را در اوج تحریم و بی سر و صدا وارد ایران کردیم اما حالا با اینکه آقایان "شیطان بزرگ" را به "کدخدا" بدل کرده‌اند، آغوش برای آنها باز کردند و این همه امتیاز داده‌اند، برای انتقال هفت میلیارد دلار باید سه مرتبه پول را چنج کنند.
ما با مذاکره مخالف نیستیم ما با روش مذاکره مخالفیم، ما 100 درصد موافقیم که باید تحریم‌ها برداشته شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۳ ، ۰۰:۴۴
پیامک سیاسی

کیهان: مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت اصلاحات اذعان کرد، که بسیاری از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به امام خمینی ندارند.

عیسی سحرخیز از افراطیون مدعی اصلاحات و همکار گروهک‌ها، مدیر کل مطبوعات داخلی در دولت خاتمی بود که در فتنه 88 بازداشت شد.

وی در گفت‌وگو با جرس گفت «خیلی از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند.»

وی در این مصاحبه با یادآوری نحوه آشنایی‌اش با سیدمحمد خاتمی و همکاری‌هایش با وی، گریزی هم به ماجرای «خروج از حاکمیت» که توسط تعدادی از اصلاح‌طلبان در دوران دولت دوم خرداد مطرح شد، زده و یادآور شده است: بحث‌هایی مانند خروج از حاکمیت مباحث داخلی اصلاح‌طلبان بود. از لحاظ تئوریک هم روی آنها کار می‌شد. دیدگاه‌ها هم بسیار متفاوت بود. اصلا تعبیر جبهه اصلاحات به همین دلیل بود.

سحرخیز که سابقه حمایت از بهائیت و هم‌جنس‌بازان را دارد، می‌گوید: من نگاه منتقدانه‌ای به ایشان [امام] دارم و فکر می‌کنم خیلی از کارها خطا بود.


سحرخیز همچنین «تغییر قانون اساسی»، «تغییر ساختاری قوه قضائیه» و «حذف نهاد ولایت فقیه» را جزیی از اصلاحات ساختاری(!) می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.


اظهارات سحرخیز به ویژه درباره بی‌علاقگی اصلاح‌طلبان به حضرت امام(ره) طبق روال گذشته با سکوت توام با تاکید مدعیانی چون مجمع روحانیون مواجه شده است. در دولت خاتمی نیز گنجی تروریست ویژه افراطیون در حاشیه کنفرانس برلین مدعی شد «خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت» اما سخنان وی با سکوت و انفعال خاتمی، مجمع روحانیون، حزب مشارکت و چپ‌های سابقا خط امامی مواجه شد. با این سکوت مداوم می‌شود گفت که مدعیان اصلاح‌طلبی به وضعیت «مرده‌ای در میان زندگان رسیده‌اند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۳ ، ۰۸:۳۴
پیامک سیاسی