پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت!

برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید.

نکته: درصورتی که دریافت تبلیغات را غیرفعال کرده باشید، پیام‌های این سامانه را نیز دریافت نخواهید کرد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

۱۵ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

کیهان: شاید این برداشت بدبینانه تلقی شود که برخی از مشاوران سایه‌نشین رئیس‌جمهور محترم گزینه‌هایی را برای تصدی وزارت علوم به مجلس پیشنهاد می‌کنند که پیشاپیش از رأی عدم اعتماد نمایندگان مردم به آنها اطمینان کامل داشته باشند! ولی شواهد و دلایل غیرقابل انکار و فراوانی را می‌توان آدرس داد که از این واقعیت تلخ و مرموز حکایت می‌کنند. اما چرا؟!  و آنان از این بازی غیرمسئولانه چه مقصود و منظوری را دنبال می‌کنند؟! بخوانید؛
1- برخی از دولتمردان، روزنامه‌های زنجیره‌ای و اصحاب فتنه در هماهنگی با رسانه‌های بیگانه در این توهم می‌دمند که مجلس، سر ناسازگاری با دولت را دارد! و متأسفانه رئیس‌جمهور محترم نیز با اظهارنظرهایی نظیر اینکه؛ «نمایندگان سهم‌خواهی می‌کنند»! یا «اگر 10نفر دیگر را هم مجلس رد کند باز افرادی مشابه همان‌ها را معرفی می‌کنیم»! و... به این توهم  دامن می‌زنند.
این توهم‌پراکنی در حالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی‌رغم اختلاف سلیقه سیاسی اکثریت آنان با دولت، گزینه‌های معرفی شده برای وزارتخانه‌های مختلف را با رأی بالا به کابینه فرستاده‌اند. تا آنجا که به عنوان مثال، 274 رأی موافق آقای دکتر طیب‌نیا وزیر اقتصاد در طول حیات مجلس شورای اسلامی بی‌سابقه بوده است و یا جناب دکتر هاشمی وزیر بهداشت با 260 رأی موافق که در شمار کم‌سابقه‌ترین رأی‌اعتماد است به وزارت بهداشت رفت و همین مجلس با وجود تردیدهایی که درباره آقای فرجی‌دانا داشت، بعد از تعهد ایشان به حفظ مرزبندی با اصحاب فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 - که متأسفانه به آن پایبند نماند- وی را با 159‌رأی موافق مورد اعتماد قرار داد. آقای علی جنتی با 234 رأی موافق، آقای علی‌اصغر فانی با 185 رأی موافق، آقای گودرزی با 199 رأی موافق و... به کابینه رفتند. آیا این برخورد نمایندگان مجلس نشانه تلاش و عزم جزم آنان برای همکاری و همراهی با دولت نیست؟!
طی یکسال و چند ماه گذشته، بارها شاهد بوده‌ایم که نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد برخی از وزرا، پرسش‌ها و تردید‌های جدی داشته‌اند و در پاره‌ای از موارد این پرسش‌ها مطابق قانون «سوال ملی» تلقی می‌شده‌اند. ولی توضیحات وزیران در کمیسیون‌ها را بی‌آن که در مواردی واقعا قانع شده باشند، با تسامح پذیرفته و برای کمک به دولت از طرح آن در جلسه علنی خودداری کرده‌اند. اکنون باید پرسید؛ غیر از نمونه‌های یاد شده که تمامی آنها از همراهی و همدلی مجلس با دولت حکایت می‌کند، کدام نمونه را می‌توان آدرس داد که حاکی از سنگ‌اندازی نمایندگان مردم پیش‌پای دولت باشد؟!
البته نمونه‌هایی از نادیده گرفتن حق و جایگاه قانونی مجلس از سوی دولت را شاهد بوده‌ایم که از آن میان تنها به یک مورد اشاره می‌کنیم و باقی می‌گذاریم و می‌گذریم، آقای روحانی بعد از رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس به آقای نیلی احمد‌آبادی، در صفحه «توئیتر» خود نوشت «افکارعمومی قضاوت خواهد کرد، افکارعمومی ملت ما نه فاصله‌ را می‌پسندد و نه خدای نکرده لجبازی را»! و این پرسش منطقی و قانونی را بی‌پاسخ گذاشت که مگر نمایندگان مجلس برخاسته از رأی ملت نیستند؟ و یا مگر مطابق قانون‌اساسی، حضور وزراء در کابینه مشروط به رأی اعتماد آنان نیست؟ و مگر نه این که به قول حضرت امام(ره) «مجلس در رأس امور‌است» «مجلس عصاره فضائل ملت است» و...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۰۹:۴۴
پیامک سیاسی
بر اساس آزمایش اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل، بنزین‌های وارداتی حاوی فلزات سنگین باعث افزایش 118 درصدی ذرات معلق و افزایش 130 درصدی انتشار منواکسید کربن اگزوز خروجی خودروها شده است.

کیهان: به گزارش تسنیم، نتیجه آزمایش‌های اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل در خصوص انتشار آلاینده‌های بنزین حاوی ام.ام.تی. (یکی از انواع فلزات سنگین و ممنوعه) منتشر شده است تا علت سیاه شدن آسمان تهران مشخص شود.
خلاصه نتیجه پایش اتحادیه تولیدکنندگان اتومبیل به روی خودرویی که سوخت فاقد ام.ام.تی. و دارای ام.ام.تی. استفاده کرده به‌شرح ذیل است:
1 ـ ذرات از 5/2 به 45/3 gr/mi را به‌میزان 38 درصد و ذرات معلق از 055/0 به 12/0 gr/mi را به‌میزان 118 درصد افزایش می‌دهد.
2 ـ افزایش 130 درصدی انتشار منواکسید کربن از اگزوز خروجی خودروها
3 ـ افزایش 143درصدی NOX (اکسیدهای نیتروژن) ناشی از احتراق سوخت در موتور
بر این اساس این گزارش، در یکی از نشست‌های کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی که درباره کیفیت بنزین وارداتی برگزار شد، سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: بنزین وارداتی حاوی فلزات سنگین و ممنوعه مانند ام.ام.تی. است، البته شاهرخ خسروانی، قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گفته است که احتمال دارد تنها یکی از ده محموله‌ای که از نیمه تیرماه به کشور وارد شده است، حاوی فلزات ممنوعه باشد.
جلیل سالاری، قائم‌مقام سابق شرکت ملی پالایش و پخش نیز گفته است: با توجه به اینکه بنزین تولید داخل فاقد ام.ام.تی. و فلزات سنگین است و همیشه بنزین داخلی تست خوردگی را گذرانده است، مشخص می‌شود که بنزین بی‌کیفیت وارداتی در تهران توزیع می‌شود، از سوی دیگر این فرآورده حامی ام.ام.تی.، فروسین و الکل است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۳ ، ۰۹:۱۵
پیامک سیاسی
امیرحسین ثابتی: همانطور که قابل پیش بینی بود و حتی یک روز قبل از جلسه رای اعتماد نیز برخی رسانه های حامی دولت تاکید کردند محمود نیلی نمی تواند رای اعتماد نمایندگان برای مدیریت وزارت علوم را کسب کند، این اتفاق به وقوع پیوست تا وزارت علوم  همچنان بدون وزیر به کار خود ادامه دهد.

اما در این باره گفتنی هایی است:

1. از همان روزی که رییس جمهور در نامه به مجلس، از محمود نیلی احمدآبادی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم خبر داد، می شد حدس زد که آقای روحانی گزینه قابل اطمینانی برای کسب رای اعتماد نمایندگان معرفی نکرده است چرا که بررسی سوابق و مواضع نیلی به خوبی نشان می داد وی یکی از نزدیک ترین چهره ها به رضا فرجی داناست و اگر مجلس چندی قبل فرجی دانا را به خاطر مواضع و عملکرد پرحاشیه اش استیضاح کرده بود، قاعدتا نباید به یکی از نزدیک ترین چهره ها به وزیر استیضاح شده مجددا اعتماد می کرد زیرا در این صورت عملا از سوی مجلس نقض غرض صورت می گرفت. لذا  این اتفاق نیفتاد و محمود نیلی با رای معنادار 160 رای مخالف در برابر تنها 79 رای موافق، حتی نتوانست به اندازه نیمی از آرای مخالف خود رای مثبت کسب کند؛ چنانچه چندی قبل نیز یکی از نمایندگان تاکید کرده بود: «اگر 10 نفر دیگر هم مثل فرجی دانا معرفی شوند، رای اعتماد نخواهند گرفت.»

2. با این تفاسیر، چرا رییس جمهور فردی مانند محمود نیلی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید مد نظر داشت که نمی توان از اقدام رییس جمهور بابت معرفی نیلی «نیت خوانی» کرد اما با توجه به برخی قرائن و شواهد به نظر می رسد از ابتدا هم قرار نبود گزینه پیشنهادی دولت، از سوی مجلس رای اعتماد بگیرد و به بیان دیگر، اداره وزارت علوم بدون وزیر و با حضور یک «سرپرست» برای رییس جمهور مطلوب تر است زیرا در این صورت حساسیت و نظارت کمتری از سوی مجلس به اقدامات وزارت علوم وجود خواهد داشت و فرد سرپرست وزارتخانه با این توجیه که به طور موقت به کار خود ادامه می دهد، حتی می تواند در برخی مواقع با ملاحظات کمتری نسبت به یک وزیر تصمیم گیری کند.

3. در شرایط کنونی که همچنان بسیاری از وعده های سیاسی دولت به بخشی از هوادارانش از جمله اصلاح طلبان تندرو اجرایی نشده و این طیف روز به روز بر فشار خود به دولت برای اجرای وعده های انتخاباتی اش در این زمینه پافشاری می کند، اصرار رییس جمهور بر سپردن مدیریت وزارت علوم به چهره های نزدیک به این طیف خاص، یکی از روش هایی است که می تواند برای آرام کردن آنها موثر باشد.

در واقع خود آقای رییس جمهور نیز به خوبی می داند در شرایط کنونی امکان عملیاتی نمودن بسیاری از وعده های سیاسی را ندارد، پس چه بهتر که در ظاهر هم که شده بر سپردن مدیریت وزارت علوم به برخی چهره های خاص اصرار کند تا اگر این اتفاق افتاد، بخشی از حامیان دولت امیدوارانه به آینده نگاه کنند و اگر هم این اتفاق نیفتاد -که عدم اعتماد به مجلس به نیلی این گزاره را تایید کرد-، رییس جمهور با دستی پر با حامیانش درد و دل کند که فعلا حتی نمی تواند یک وزیر همسو با دولت را راهی وزارت علوم کند چه رسد به انجام وعده های بزرگتر!

4. ادامه کشمکش های دولت و مجلس بر سر تعیین وزیر علوم از ابعاد دیگری نیز می تواند در دراز مدت به سود دولت باشد، از جمله اینکه در افکار عمومی توپ بسیای از مشکلات روزمره به زمین مجلس می افتد و به تدریج زمزمه های «نمی گذارند کار کنیم» شروع خواهد شد.

از سوی دیگر، این ماجرا خود به خود باعث خواهد شد تا ضمن آنکه برخی اولویت های اصلی کشور از جمله روند مذاکرات هسته ای، بعضی تصمیمات اقتصادی دولت و ... به حاشیه برود، برخی از دیگر وزاریی نیز که مدتهاست زنگ خطر استیضاح را حس می کنند در حاشیه امن تری قرار بگیرند چرا که در این صورت افکار عمومی نمی پذیرد بلافاصله بعد از استیضاح وزیر علوم و عدم رای اعتماد به گزینه های پیشنهادی دیگر، علی جنتی، بیژن زنگنه یا عباس آخوندی برای استیضاح پای شان به مجلس باز شود.

5. در مجموع به نظر می رسد با توجه به نکات مورد اشاره، رای نیاوردن محمود نیلی بیشتر از رای آوردن وی، برای دولت خوشایند بوده است. این را حتی از نوشته معنادار و تحریک آمیز حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور در آستانه جلسه رای اعتماد می شد درک کرد چرا که بعید است کسی در سطح مشاور رییس جمهور، متوجه نباشد انتشار چنین متنی  در آستانه جلسه رای اعتماد به یک وزیر، تا چه حد می تواند به ضرر دولت و وزیر پیشنهادی تمام شود، لذا به نظر می رسد آشنا نیز اگر چه در ظاهرا طی یادداشت جنجالی اش تلاش داشت تا نمایندگان را به رای مثبت به نیلی ترغیب کند اما در عمل می توان انتشار این یادداشت را با هدف قطعی کردن عدم رای اعتماد نمایندگان به محمود نیلی تفسیر کرد تا همانطور که بیان شد، دولت در شرایط فعلی از این رای منفی به وزیر پیشنهادی خود، سود بیشتری در برابر افکار عمومی و بخشهایی از حامیان خود ببرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۱۸:۴۸
پیامک سیاسی
بر خلاف تاکید تیم هسته‌ای کشورمان
در حالی که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بر محرمانه بودن مذاکرات و محتوای آن تاکید و اصرار دارد، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا، تل‌آویو را در جریان مذاکرات هسته‌ای مسقط قرار داده است.
ادامه...

نامزد تصدی وزارت علوم بسیج را با سربازان شاه مقایسه کرده بود!
دو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گویند معرفی دانش آشتیانی برای تصدی وزارت علوم ادامه همان روند غلط درباره میلی منفرد و فرجی داناست و نمایندگان احتمالاً به آشتیانی رأی نخواهند داد.
وحید فیاضی نماینده مردم نور در این باره به آریا گفت: من معتقدم نقش آقای روحانی در معرفی وزیر علوم کم است و دیگران به جای ایشان تصمیم‌گیری می‌کنند در واقع نمی‌گذارند آقای روحانی از انتخاب افراد و گزینه‌هایی اینچنینی فراتر رود در صورتی که اگر فرد معتدلی معرفی شود می‌تواند رأی اعتماد مجلس را بگیرد.
وی مخالفت دیروز نمایندگان به هنگام معرفی آشتیانی به مجلس را نشانه رأی نیاوردن احتمالی وی توصیف کرد.
همچنین حجت‌الله درویش دیگر عضو کمیسیون تحقیقات معتقد است جو مجلس درباره دانش آشتیانی نشان می‌دهد وضعیت او بهتر از گزینه‌های قبلی نیست.
نماینده مردم ایذه اظهار داشت: انتظار می‌رفت رئیس دولت برای معرفی گزینه خود با مجلس رایزنی‌هایی انجام می‌داد در حالی که ایشان درباره آقای آشتیانی هم با نمایندگان رایزنی نداشتند.
در همین حال به گزارش آریا یک فیلم از آشتیانی مربوط به وقایع سال 88 از آرشیوها فراهم شده و قرار است در جلسه رأی اعتماد پخش شود.
از سوی دیگر سایت آفتاب با تأیید متن مصاحبه دانش آشتیانی در کتاب خاطرات معین (تاریخ شفاهی آموزش عالی) که متضمن مخالفت با بسیج است، از قول آشتیانی نوشت: وقتی امام بیانیه ورود بسیج به دانشگاه‌ها را دادند با دوستان گفت‌وگو می‌کردیم که بحث حضرت امام این نیست که نهاد بسیج در دانشگاه تشکیل شود، بلکه می‌خواهند آن روحیه و توانمندی بسیجی وارد جنبه‌های علمی شود. در آن جلسات روی این نکته تأکید می‌کردیم، ولی آن آقایان می‌گفتند که شروع فرمان امام این است که باید نهاد بسیج در دانشگاه تشکیل شود. ما هم مخالفت می‌کردیم و می‌گفتیم قبل از انقلاب هم شبیه همین مسئله پیش آمد که عده‌ای از نیروهای سرباز شاه می‌خواستند وارد دانشگاه شوند، اما دانشجوها مخالفت می‌کردند و این مسئله همین تلقی را دوباره زنده می‌کند]![ و نه تنها کمکی به بسیج نمی‌کند که اصل پیام امام هم روی زمین می‌ماند. بعد از این جلسه‌ها اختلاف‌هایی بین ما به وجود آمد. خاطرم هست که این مسئله در دوران دکتر معین دوباره خیلی جدی شد.
دانش آشتیانی می‌گوید: در زمانی که آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند، آقای دکتر معین از من خواستند در جلسه حاضر شوم. در آن جلسه آقایان محسن رضایی، افشار و فیروزآبادی هم آمدند و نظر خود را گفتند. طرح ما این بود که بسیج در همان پایگاه‌های خارج از دانشگاه بماند و اگر دانشجویی تمایل به حضور داشت برود و در همان مناطق ثبت‌نام کند، ما هم همکاری می‌کنیم و فرم‌های عضویت را از طریق نهادهای فرهنگی داخل دانشگاه به افراد علاقه‌مند می‌رسانیم. آنها مخالفت می‌کردند و ما نیز تبعات حضور بسیج در دانشگاه را یادآوری می‌کردیم. یادم می‌آید که آقای هاشمی هم تقریباً نظر ما را داشت. در نهایت رأی‌گیری شد و نظر ما تأیید شد. از جلسه که بیرون آمدیم، آن دوستان به من گفتند که شما خیانت بزرگی به دانشگاه‌ها کردید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۰۶:۵۲
پیامک سیاسی

خواص باید نظر آقا را روی چشم بگذارند/ سوالات رسواکننده از محافل‌ضدانقلاب درباره‌اسیدپاشی

 
مداح اهل بیت(ع) گفت: به عنوان سرباز حضرت آقا قطع و یقین تا هنگامی که زنده‌ام پیراهنم را برای عزاداری از تن در نمی‌آورم.

به گزاش جهان،‌ در حاشیه مراسم عزاداری ظهر عاشورای امام حسین "علیه السلام"؛ حاج محمدرضا طاهری اشاراتی کوتاه داشت به بحث برهنه شدن و یا برهنه نشدن در عزای امام حسین "علیه السلام".
 
طاهری با بیان اینکه به عنوان سرباز حضرت آقا قطع و یقین تا هنگامی که زنده است این پیراهن را برای عزاداری از تنش در نمی آورد گفت: « جناب آقای سردار نجات که از دوستان ما هستند و رئیس حفاظت حضرت آقا بودند و الآن هم رئیس هیئت رزمندگان هستند، تماس گرفتند و گفتند: "برهنه شدن در هنگام سینه زنی ، رضایت قلبی حضرت آقا نیست " گفتم که من هم از شب اول عرض کردم و خودم هم برهنه نمی شوم و به دوستانم هم توصیه کرده ام که این کار را انجام ندهند، البته ایشان فرمودند "سعى کنید باعث اختلاف نشید و فقط تذکر بدهید".
 
همین اخیراً هم حضرت آیت الله مصباح از مقام معظم رهبری سوال کرده بودند، و ایشان هم فرمودند که من نظرم را براى رضاى خدا گفتم ، و قلباً به این عمل ( برهنه شدن در سینه زنى ) رضایت ندارم ، لذا الان براى ما کاملاً مشخص شده . رضایت قلبى حضرت آقا براى ما مهم است.
 
این مداح اهل بیت (ع) در ادامه افزود: بعضى ها دنبال حکم شرعى هستن، خب، حکم شرعى را همه باید انجام دهند و برای عوام است، خواص باید نظر شخصى حضرت آقا را، روی چشمشان بگذارند. حاج محمد رضا طاهرى هم چنین بیان داشت:« آنهایی که اینجا در این مسیر سربازی را بلد می شوند و حرف گوش کردن را یاد می گیرند، قطعاً هنگامی که امام زمان (ارواحنا فدا) هم تشریف می آورند، بلد هستند که چه کاری انجام دهند. آنهایی هم که در هر مطلبی چون و چرا می آورند، تاریخ سرنوشتشان را نشان می دهد؛ مثل سلیمان بن صرد خزاعى و امثالهم وزنه هایی در دین خودشان بودند، هنگامی که نایب امام (علیه السلام)، حضرت مسلم (ع) فرمودند: من الآن صلاح می بینم که بیایید جلوی دارالحکومه و مقابل ابن زیاد ملعون بایستید، گفتند: ما صبر می کنیم تا خود امام بیاید!»
 
حاج محمدرضا طاهری در بخش دیگری از صحبت های خود گریزی زد به مسئله اسید پاشی و شایعات پیرامون آن و با بیان اینکه ؛ این کار دشمن است است و ما باید مراقب باشیم، بازیشان را نخوریم؛ گفت: «اینکه این را سعی دارند به حزب الله نسبت دهند ، قطعاً کار دشمن است. حزب الله خودش از این قضیه ضربه خورده است».

سوالات رسواکننده از محافل ضدانقلاب درباره اسیدپاشی
 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۳ ، ۱۴:۲۸
پیامک سیاسی

به دولتمردان عرض می‌کنم: اباعبدالله(ع) با عمرسعد از موضع «قدرت» گفتگو کرد/ دشمن به عناصر ضعیف داخلی امید دارد/ آیا قیام امام حسین(ع) یک قیام غیرعقلانی و احساساتی بود؟!

بیان معنوی: باید به وزیر امور خارجۀ و تیم مذاکره‌کنندۀ ما حقوق مضاعفی داده شود، چون با وحشی‌ها در حال گفتگو هستند. اگر مذاکره‌کنندگان ما با آدم‌ها مواجه بودند به این حقوق مضاعف نیاز نبود. وقتی دولت، کسی را به یک منطقۀ بد آب و هوا مأمور می‌کند یا به یک کار دشوار مأمور می‌کند، باید به او حقوق مضاعف بدهد.  ما در همین روز اعلام می‌کنیم: به مذاکره‌کنندگانی که نمایندگان این سرزمین قدرتمند و عزتمند هستند، باید حقوق مضاعف پرداخت شود، به دلیل اینکه اینها دارند با وحشی‌های دنیا مذاکره می‌کنند.  اگر این وحشی‌های دنیا به سر عقل نیایند، ما حتماً همۀ آنها را به دست خود و سربازانی که در منطقه داریم، نابود خواهیم کرد...

آیا عاشورا مظهر عشقِ بدون عقل است که بعضی‌ها یاوه‌سرایی کنند و بگویند: «بعد از عاشورا، بقیۀ امامان ما با محاسبات عقلی رفتار کردند!» یعنی حسین(ع) با محاسبات عقلی رفتار نکرد!.... وقتی سکینۀ دردانه صدا زد: «می‌شود قبل از رفتن به میدان، ما را به حرم جدّمان برگردانی و بعد به میدان بروی؟»، امام حسین(ع) در پاسخ دخترش نفرمود که «من عاشق خدا هستم، و من می‌خواهم در این راه به شهادت برسم»، بلکه یک پاسخ عقلانی و منطقی به دخترش داد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان ظهر امروز (13 آبان) در تجمع عزاداری حسینی در مقابل لانۀ جاسوسی سابق که در اعتراض به شمر و یزید زمان و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برگزار شده بود، سخنرانی کرد. در ادامه متن کامل این سخنرانی را می‌خوانید:

الف) عاشورای امسال ما از هر سال دیگری استکبارستیزانه‌تر است

این انقلاب با اباعبدالله الحسین(ع) شکل گرفت و به اوج رسید /مردم هشیار ما هیچ‌وقت «حسین زمان» و «یزید زمان» را فراموش نمی‌کنند

این انقلاب با تظاهرات عاشورا و تاسوعای سال 57 ضربۀ نهایی را بر پیکر استبداد و استعمار زد. این انقلاب با اباعبدالله الحسین(ع) شکل گرفت و به اوج رسید. ما آن زمان نوجوان بودیم و یادمان هست که وقتی در نوحه‌ها و دسته‌های عزاداری «مرگ بر یزید و شمر و عمر سعد» می‌گفتند همه با الحان و همه با تعابیری بود که معلوم بود مردم، یزید زمان خود را شناخته‌اند. کم‌کم طاغوتی‌ها می‌آمدند و جلوی دسته‌های عزاداری را می‌گرفتند، جلوی ذاکران و روضه‌خوان‌ها را می‌گرفتند و می‌گفتند: «شما طوری مرگ بر یزید می‌گویید، طوری زنده باد حسین، می‌گویید که منظورتان کاملاً معلوم است! معلوم است که دنبال حسینِ زمان‌تان حضرت روح‌الله هستید و دنبال مرگ یزید زمان یعنی طاغوت هستید.»

این مردم، مردم هشیاری هستند که در محضر اباعبدالله الحسین(ع) هیچ وقت حسین زمان و یزید زمان را فراموش نمی‌کنند. چطور بعد از این‌همه سال و این‌همه پیشرفت، بعضی‌ها انتظار دارند مردم 13 آبان را به خاطر عاشورا فراموش کنند؟ عاشورای امسال ما از همۀ سال‌های دیگر استکبارستیزانه‌تر است و امسال استکبارستیزیِ ما، از همۀ سال‌هایی که پشتِ سر گذاشته‌ایم عاشورایی‌تر است.

حتی اگر عاشورای امسال مصادف با 13 آبان نبود، باید در نوحه‌های‌مان «مرگ بر آمریکا» می‌گفتیم

دوستان اهل‌بیت(ع)، مریدان اباعبدالله الحسین(ع)، امروز عاشورایی است که اگر 13 آبان هم نبود ما در نوحه‌های‌مان باید «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استکبار» می‌گفتیم. چون استکبار خبیث فهمیده است که باید جلوی ما را به شیوۀ یزید و شمر بگیرد. دانسته است که باید همان‌طور که حسینِ فاطمه(ع) را محاصره کردند و سر از بدن جدا کردند و اهل‌بیتش را به اسارت بردند، به همان شیوه بیاید و مؤمنین منطقه اعم از شیعه و سنی را سر از بدن جدا کند تا شاید بتواند این مقاومت را کنترل کند. ولی دیگر ما 72 تن نیستیم، ما 72 میلیون هم نیستیم، ما و سایر حسینی‌هایی که در این منطقه اهل مقاومت هستند، بسیار بیش از این هستیم.  ما امسال در عاشورا چطور مرگ بر استکبار را فراموش کنیم؟ در حالی که این‌همه در راه محبت اباعبدالله الحسین(ع) سرها از بدن‌ها جدا شده است. هزاران کودک فقط به دلیل اینکه عشقی به اباعبدالله الحسین(ع) در دل دارند توسط تروریست‌های خون‌آشام که ایادیِ دست مستکبران و ظالمان هستند، سر از بدن‌شان جدا شده است.

امروز عاشورای ما علنی شده است/ امروز اهل سنت هم آمده‌اند و از کربلا محافظت می‌کنند

ما امروز هنگام «یا حسین» گفتن استکبار را فراموش کنیم؟ امروز اگر 13 آبان هم نبود در عاشورای ما استکبارستیزی موج می‌زد. امروز دیگر عاشورای ما علنی شده است؛ در میان جوانان جهان اسلام و حتی جوانان غیرمسلمان. مانند آن مسیحی‌ای که در سوریه در مقابل تروریست‌ها ایستاده‌ است و از حرم حضرت زینب(س) دفاع می‌کند و می‌گوید: من به این بانوی دو عالم، خواهر حسین(ع) ارادت دارم. حتی اهل سنت آمده‌اند و دارند با اسلحه از کربلا محافظت می‌کنند و می‌گویند: حسین(ع) پسر پیغمبرِ ماست. ما اگر در عاشورا بودیم از حسین(ع) طرفداری می‌کردیم. اهل سنت هم در مقابل تروریست‌ها ایستاده‌اند.

ببینید این بدبخت‌ها، این استکبار جهانی که در حال اضمحلال و نابودی است به چه فلاکتی کشیده شده است؛ از تروریست‌هایی حمایت می‌کند که امروز خودش هم دیگر رویش نمی‌شود به صورت علنی از آنها حمایت کند. لذا پنهانی حمایت می‌کند، و رذیلانه و منافقانه جنایت می‌کنند. خدایا به حق اباعبدالله الحسین(ع) و به حق مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) الساعه همۀ مظلومین منطقه بلکه همۀ مظلومان جهان را از شرّ استکبار و در رأس آن، دولت خبیث آمریکا و دولتمردان نامرد آمریکا، خلاصی عنایت بفرما.

ب) به دولتمردان عرض می‌کنم: اباعبدالله(ع) با عمرسعد از موضع قدرت گفتگو کرد

به دولتمردان خودمان عرض می‌کنم: اباعبدالله(ع) وقتی با عمر سعد گفتگو کرد از موضع قدرت و عزت گفتگو کرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۳ ، ۲۱:۵۴
پیامک سیاسی
سعید حجاریان مدعی شده فرهنگ عاشورا قابلیت ساطع کردن برداشت‌های متفاوتی از قبیل برداشت تسلی بخش، برداشت تضحیه و برداشت تهاجمی را دارد.

جهان نیوز:   سعید حجاریان به تازگی در روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، مقاله‌ای را تحت عنوان «فرهنگ عاشورا، فرهنگ اربعین» منتشر کرده که طی آن مدعی می شود فرهنگ عاشورا قابلیت ساطع کردن برداشت‌های متفاوتی از قبیل برداشت تسلی بخش، برداشت تضحیه و برداشت تهاجمی را دارد.

او سپس در تبیین منطق تضحیه می‌نویسد: منطق تضحیه این است که اندیشه لزوما احتیاجی به عوامل مادی ندارد یعنی حتی اگر محمل مادی اندیشه از بین برود، اندیشه می‌تواند باقی بماند.

حجاریان همچنین در ادامه با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر می‌نویسد: باید احتمال ضرر نباشد و ... از درون آن فرهنگ فنا بیرون نمی‌آید. عنصر فنا و فدا را امام خمینی احتمالا از عرفان بیرون کشیده است. در عرفان است که عقل در مقابل عشق قرار می‌گیرد و دیگر محاسبه عقلایی جایی ندارد و باید عاشقانه عمل کرد. عشق با عقلانیت و محاسبه و حسابگری و مصلحت‌اندیشی سروکار ندارد.

وی می‌افزاید: آیا ما مکلف به حفظ محمل مادی نیستیم؟ تا زمانی که حفظ اندیشه اوجب واجبات بود و این یعنی فرهنگ عاشورایی. از زمانی دیگر به این نتیجه رسیدیم که باید نظام را حفظ کنیم و این ظرف باید باشد تا آن مظروف باقی بماند. آن مظروف بدون ظرف کاری از پیش نمی‌برد. فکر می‌کنم در پایان جنگ ما به این نتیجه رسیدیم؛ پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در این زمینه یک نقطه عطف مهم است. در فرهنگ اربعین حفظ نظام اصل است و دیدگاه‌های معتقد به بقا و توسعه نظام رشد می‌کند و گسترش می‌یابد. بعد از شهادت خود امام حسین(ع) در تشیع هم همین اتفاق افتاد. یعنی بعد از اربعین، ائمه به تربیت شاگرد و تدارکات سیاسی پرداختند و جهت‌گیری حرکت‌ها بر مبنای محاسبات عقلانی صورت گرفت. استراتژی بقا ملزومات خویش را دارد. امام تا قبل از انقلاب حرکت‌های عاشوراگونه زیاد داشت. امام(ره) عارف پس از انقلاب کم‌کم در یک تحول فرهنگی فقیهی پیشتاز می‌شود و فقاهت او دوباره قدرت می‌گیرد و ولایت مطلقه فقیه مطرح می‌شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۳ ، ۲۰:۱۵
پیامک سیاسی
کیهان: با اعلام سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر آلایندگی بنزین پتروشیمی (ریفرمیت) و تأیید این موضوع توسط وزارت نفت، حجم واردات بنزین در سه ماه پایانی سال 1392، افزایش قابل توجهی یافت. افزایش واردات بنزین در حالی بود که هنوز تصمیم این وزارتخانه مبنی بر توقف تولید ریفرمیت پتروشیمی عملی نشده بود و همچنان این اکتان افزا دریافت می‌شد.
متوسط روزانه واردات بنزین در سه ماه پایانی سال گذشته به ترتیب برای ماه‌های دی، بهمن و اسفند، 6/98 میلیون لیتر، 10/21 میلیون لیتر و 7/14 میلیون لیتر بود. البته برای جبران توقف دریافت ریفرمیت پتروشیمی‌ها، دولت اعلام کرد که در سال 1393، روزانه 10 میلیون لیتر بنزین یورو 4 وارد خواهد کرد. این در حالی بود که واردات بنزین پیش از این به صورت محدود- متوسط روزانه دو میلیون لیتر- صورت می‌گرفت.
متوسط روزانه واردات بنزین در سه ماهه نخست  سال 1393 در ماه فروردین ماه 8/151 میلیون‌لیتر، اردیبهشت ماه 5/489 میلیون لیتر و خرداد ماه 4/609 میلیون لیتر بود.
روند واردات این فرآورده‌ نفتی با انتشار اسنادی مبنی بر پائین بودن کیفیت بنزین وارداتی به طور موقت، متوقف شد. بنا به گفته مدیران وزارت نفت از نیمه تیرماه تا پایان مهرماه روزانه چهارمیلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو 4 به کشور وارد شده است.
این در حالیست که گزارش سازمان بازرسی کل کشور حاکی از آن است که بنزین وارداتی حاوی فلزات ممنوعه مانند ام.ام.تی است. البته شاهرخ خسروانی؛ قائم مقام شرکت ملی‌پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفته است: «احتمال دارد، تنها یکی از ده محموله بنزین وارداتی- از نیمه تیرماه- حاوی فلزات باشد.»
علاوه بر تشکیک بر روی کیفیت بنزین وارداتی، هزینه تحمیل شده به کشور، ناشی از واردات این فرآورده، طرح تحقیق و تفحص از واردات بنزین را کلید زد؛ چرا که تحقیقات دو کمیسیون انرژی و بهداشت و درمان مجلس ادعای دولت مبنی بر آلایندگی ریفرمیت پتروشیمی را رد می‌کند؛ رد این ادعا بدین معنی است که وزارت نفت می‌توانست بدون اتکا بر واردات بنزین، نیاز کشور را با کمک ریفرمیت دریافتی از واحدهای پتروشیمی تأمین کرد.
از سوی دیگر واردات بنزین با نرخ بالاتر از قیمت‌های بازار جهانی موجب شد نمایندگان مجلس به طور جدی این موضوع را پیگیری کنند؛ به طوری که بررسی تبعات اقتصادی واردات بنزین در کمیسیون اصل 90 مجلس در حال بررسی و قرار است نتیجه این تحقیقات هفته آینده اعلام شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۹
پیامک سیاسی
آیا خرم مشاور وزیر خارجه ایران است یا مشاور وزیر خارجه آمریکا!؟
مشاور ظریف: نگاه آمریکا به ایران دوستانه شده است/ با تسخیر سفارت آمریکا غرور ملی آمریکایی ها خدشه دار شد!/ تا زمانی که برای 13 ابان سالگرد بگیریم آمریکا به ما اعتماد ندارد!

رجانیوز: در حالی که بیش از یک سال از تلاش های حداکثری دولت یازدهم برای افزایش ارتباط با آمریکا می گذرد و طی این مدت جز افزایش گستاخی و دشمنی آمریکا هیچ تحول مثبتی در راستای رفع مشکلات کشور بوجود نیامده است،  مشاور وزیر خارجه اظهارات عجیبی را در گفتگو با یکی از روزنامه های زنجیره ای بیان کرده بسیار قابل تامل است.

به گزارش رجانیوز، علی خرم در بخشی از  گفتگویی که با روزنامه شرق داشته است، اختلافات ماهوی، مبنایی و ریشه ای جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا را «سوء تفاهم» نامیده و اظهار داشته است:
 
«با گذشت زمان سوءتفاهمات فیمابین دوکشور، هر روز بیشتر شد. حوادثی مانند گروگانگیری و دخالت نظامی در طبس و مسایل مربوط به جنگ ایران و عراق و اعزام یک تیم آشتی‌جویانه از سوی رونالد ریگان، رییس‌جمهور وقت آمریکا توسط مک فارلین، اتفاقاتی بود که بین دو کشور به‌صورت پیاپی اتفاق افتاد.»
 
در حالی که پیش از این نیز برخی از چهره های شاخص اصلاح طلبان نظیر حمید رضا آصفی؛ الیاس حضرتی و صادق خرازی نیز تصریح کرده اند در یک سال گذشته رفتار آمریکایی ها با ایران خصمانه تر شده است، علی خرم در بخش دیگری از سخنانش نیز با بیان اینکه «به ‌نظر من همه رفتارهای آمریکا پس از انتخاب روحانی دگرگون شد و امروز می‌توان چرخشی جدید در نوع نگاه آمریکا به ایجاد رابطه بین دو کشور دید» مدعی شده روابط ایران و آمریکا حالت دوستانه به خود گرفته است:
 
«به‌صورت ویژه، رفتار آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییر کرده است ... امروز رابطه ایران و ایالات‌متحده از حالت خصمانه خارج شده و حالت دوستانه به خود گرفته است. البته روابط دوستانه‌ای که براساس اعتماد نیست. امروز بیش‌از یک‌سال است که مذاکرات به‌صورت رودررو پیش رفته است.»
 
مشاور ظریف در بخش دیگری از سخنانش که مشخص نیست مبتنی بر چه منطقی است، توافق ژنو  که در شرایط کنونی منجر به تعطیلی بسیاری از تاسیسات هسته ای ایران شده را مرهون نگاه دوستانه آمریکایی ها توصیف کرده! و بدون آنکه توضیح دهد تا کنون چه تحریم هایی «در عمل و عرصه واقعیت» از بین رفته، مدعی شده بسیاری از تحریمها به خاطر نگاه مثبت و دوستانه آمریکا رفع شده است:
 
«به‌نظر من تفاهم ژنو نیز بیشتر مرهون نگاه دوستانه آمریکا بود. در جریان مذاکرات هسته‌ای در ژنو، رفتار لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه به‌طور کامل نمایش‌دهنده موضع اسراییل بود و من فکر می‌کنم این آمریکایی‌ها بودند که توانستند برای رسیدن به توافق، جلو فرانسه بایستند و سرانجام فابیوس نیز همان متن اصلی توافق را امضا کرد و موافقتنامه ژنو به سرانجام رسید. باید توجه داشت که امضای تفاهمنامه ژنو در بسیاری از موارد برای ایران راهگشا بود چرا که به موجب این تفاهمنامه، تحریم‌ها علیه ایران گسترش نیافت و حتی برخی از تحریم‌ها علیه ایران در بخش طلا، کشتیرانی و خرید قطعات هواپیما برداشته شد. به اعتقاد من نگاه آمریکا در یک‌سال گذشته تغییر کرده و امروز مثبت و دوستانه است.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۳ ، ۰۰:۰۲
پیامک سیاسی