پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

پیام سرا

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت! ---- {برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید}

ارسال گاه و بی‌گاه اخبار و رویدادهای کشور، در حدبضاعت!

برای عضویت در سامانه کلمه ON و برای لغو عضویت کلمه OFF را به شماره 10000309681910 پیامک کنید.

نکته: درصورتی که دریافت تبلیغات را غیرفعال کرده باشید، پیام‌های این سامانه را نیز دریافت نخواهید کرد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

آخرین مطالب

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

آقای رئیس‌جمهور! بیدار شوید/ چرا به امید وعده‌های جان کری، از اقتصاد مقاومتی غافل شدید؟/ هیچ تحریمی ترک برنداشته؛ در سایه مذاکره با آمریکا هیچ گره‌ای از مشکلات کشور باز نمی‌شود


رجانیوز: حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته و در صحن علنی مجلس، نطقی مهم را پیرامون موضوع هسته‌ای، ادبیات توهین آمیز رئیس‌جمهور و استیضاح وزیر علوم ارائه کرد.

متن کامل این نطق به شرح زیر است:



همکاران محترم و ملت شریف ایران

هفته گذشته رئیس جمهور محترم برای چندمین بار در حالتی عصبانی، منتقدان آرام خود را نواخت و بعد از آن که آنها را کم سواد، بی سواد، بی شناسنامه و تغذیه شوندگان از جای خاص خطاب کرده بود، این بار آنها را بزدل سیاسی و ترسو نامید و به جهنم رفتن حواله داد.
 
این سخنان آقای روحانی آنقدر توهین آمیز بود که سایت رسمی ریاست جمهوری مجبور شد به فاصله چند ساعت آن را از خروجی خود حذف کند و کار به جایی رسید که حتی رسانه ها و اطرافیان و حامیان رئیس جمهور - به جز چند مشاور مداح دائمی وی – نتوانستند از ادبیات روحانی دفاع کنند بلکه یا محکوم کردند یا توجیه و یا در برابر آن سکوت کردند.

 
این ادبیات غیرقابل دفاع چندباره روحانی در مواجه با منتقدان، در حقیقت نقض صریح بند ششم از اصل سوم قانون اساسی است که دولت را مکلف به محو هرگونه خودکامگی، انحصار طلبی و استبداد کرده است.
 
این ادبیات همچنین بر خلاف محتوای قسمی است که بر اساس اصل ۱۲۱ رئیس جمهور به زبان آورده و اعلام داشته که از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص حمایت کند.
 
پیش از این وقتی رئیس دولت قبل در مقابل دشمنان این ملت و دشمنان انقلاب و اسلام از چنین ادبیاتی استفاده می کرد، عده ای ندای واویلا سر می دادند که آبروی جمهوری اسلامی رفت و ادب مرد به ز دولت اوست.
 
اکنون اما این الفاظ و ادبیات نثار دوستان داخلی می شود و لبخند، مدح و ستایش نثار دشمنان انقلاب اسلامی، اکنون اما از زبان رئیس جمهور نیمی از رأی دهندگانی که با علم و آگاهی سال گذشته به آقای روحانی رأی ندادند اما او را رئیس جمهور خود می دانند،  بی سواد، بی شناسنامه و بزدل و ترسو خطاب می شوند و اوبامای وحشی و حامی رژیم کودک کش می شود باهوش و باادب !
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۵۳
پیامک سیاسی

رجا: یکی از حربه‌های مسئولان وزارت علوم در مقابله با منتقدان، دستاویز قرار دادن موضوع بورسیه‌ها و تخلفات صورت گرفته در این زمینه در دولت قبلی است که همواره از سوی رضا فرجی‌دانا، مجتبی صدیقی، جعفر توفیقی، جعفر میلی‌منفرد و سایر مسئولان وزارت علوم پیگیری شده است.

به گزارش جهان، مسئولان وزارت علوم بدون آنکه بگویند چه تعداد از این ۳۰۰۰ نفر دانشجوی بورسیه‌ای، دارای تخلف هستند و برای مقابله با آن چه اقدام حقوقی کرده‌اند؛ به پشتیبانی رسانه‌های زنجیره‌ای و افراطی خود، بر طبل تو خالی افشاگری بی‌هدف کوبیدند تا شاید بتوانند با تخطئه دوران هشت سال گذشته و نسبت داده شده به اصولگرایان، بر عملکرد ضعیف فرجی‌دانا سرپوش گذاشته و از این رهگذر برای آینده سیاسی افراطیون در بدنه دولت جانمایی بهتری داشته باشند. 

هر روز از گوشه و کنار حضور برخی افراد خاص و نزدیکان نمایندگان مجلس و یا نزدیکان برخی چهره های سیاسی اصولگرا در بین بورسیه شده‌ها مطرح می‌شد بدون آنکه توضیح داده شود که چه تخلفی در بورسیه شدن این افراد صورت گرفته و آیا اساسا مگر این افراد به واسطه انتساب به چهره‌های سیاسی اصولگرا، حق ندارند با تکیه بر توانایی‌های خود ادامه تحصیل داده و بورسیه بگیرند! 

در این بین، علی غزالی یکی از نویسندگان سایت‌های زنجیره‌ای که سابقا مدیران سایت‌های هتاک "آینده‌نیوز" و "بازتاب آنلاین" را بر عهده داشته است، در صفحه فیسبوک خود، اقدام به افشای اسناد دولتی و طبقه‌بندی شده وزارت علوم از طریق انتشار لیست ۷۴۹ نفره از بورسیه شده‌ها، با جزئیات کامل کرد.

این افشای اطلاعات گسترده توسط علی غزالی که همچون سایر افشاگری‌های افراطیون مستند به هیچ تخلفی نبود، به شدت مورد حمایت سایت‌های اصلاح‌طلب و نزدیک به دولت و مورد استقبال سایت‌های معاند نظام همچون العربیه، صدای آمریکا و بی.بی.سی قرار گرفت.

صدیقی تقصیر را به گردن دولت احمدی نژاد انداخت!

پس از انتشار لیست ۷۴۹ نفره در سایت‌های معاند انقلاب، اعتراضات بسیار زیادی نسبت به چگونگی درز کردن این اطلاعات طبقه‌بندی شده به خارج از وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان بالا گرفت. ناظران سیاسی معتقد بودند، انتشار اطلاعات طبقه بندی شده با هماهنگی برخی مدیران وزارت علوم انجام گرفته است.

در همین حال، "مجتبی صدیقی" معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با اعلام اینکه لیست‌هایی که تحت عنوان «اسامی افراد استفاده‌کننده از بورسیه خلاف روال قانون» در فضای مجازی منتشر شده مورد تایید وزارت علوم نیست، مدعی شد که این اطلاعات در آخر دولت گذشته به بیرون درز کرده است!

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد یک سری بی‌اخلاقی‌ها در جامعه هستیم (!) افزود: اطلاعات منتشرشده قدیمی و غیرمستند هستند و وزارت علوم پیگیری‌های قضایی خود را انجام خواهد داد. پیگیری‌های امنیتی نیز از سوی مراجع ذیربط در حال انجام است!

غزالی: آقای صدیقی یادت هست چه کسی اسناد را به من داد؟

پس از تکذیبیه عجیب رئیس سازمان امور دانشجویان، علی غزالی واکنش سختی به معاون وزیر علوم نشان داد. وی در مطلبی جدید که در صفحه فیسبوک خود از چگونگی دریافت لیست ۷۴۹ نفره و فشارهایی که برای انتشار این مطلب بر او وارد شده، پرده برداشت.

وی در این افشاگری خود که بیشتر شبیه خودزنی بود، نوشت: " جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه‌ای طبقه ۱۳ شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس می گرفت و پیغام می داد و ما هم بنا به صلاحدید و شرایط، تحریک محرکان نشدیم و اگر اکنون هم فکر می‌کنید که ما ابزار شده‌ایم ..."

غزالی در ادامه این مطلب با متهم کردن صدیقی به زد و بند با استیضاح کنندگان از دریافت بورسیه توسط پسر مجتبی صدیقی در هلند خبر داده و می نویسد: "...از ما نخواهید به خاطر آقازاده ی شما که می گویند در لیست بورسیه های خارج هستند و اکنون در کشور هلند اقامت دارند و شما فرموده اید با هزینه ی شخصی به آنجا رفته اند و البته با توجه به میزان هزینه ی تحصیل در خارج که رقم یک میلیارد توسط شما بیان شده باید به توانمندی جنابعالی در جهت تهیه ی این هزینه آفرین گفت، درباره یک اتفاق خطرناک و بنیان افکن که آثار تاریخی دارد سکوت کنیم!"


عکسی از صفحه فیسبوک علی غزالی


لیست ۷۴۹ نفره و خطری که جان نخبگان را تهدید می‌کند!

پرواضح است که بورسیه‌های تحصیلی عموما به نخبگان علمی تعلق می‌گیرد. در لیست ۷۴۹ نفره منتشر شده، نام برخی از افراد بورسیه سه همراه با نام دانشگاه و رشته تحصیلی منتشر شده است.

دراین بین، انتشار برخی افراد بورس شده در رشته‌هایی همچون مهندسی هسته‌ای، مهندسی هواوفضا و ... می تواند برای این افراد خطرات جانی در پی داشته باشد، همانند آنچه بر سر احمدی روشن‌ها، رضایی‌نژادها و ... آمد.

لیست ۷۴۰ نفره و هتک حرمت از ۳۰۰۰ دانشجوی بورسیه شده

برخی مسؤولان طی یک سال گذشته در موارد متعددی اعلام کرده‌اند، افرادی که با کسب امتیاز بورس در دولت گذشته هم اکنون در دانشگا‌ه‌های کشور تحصیل می‌کنند، به صورت "غیرقانونی" و بر خلاف استحقاق علمی از این مزیت استفاده کرده‌اند و عدد ۳۰۰۰ نفر را نیز برای این تعداد به کار می برند تا شاید با همانندسازی ذهنی با فساد ۳۰۰۰ میلیاردی بتوانند حرف خود را جلو ببرند.

این در حالی است که از بین تمامی افراد بورسیه شده بر طبق اطلاعات رسیده به جهان نیوز، عددی کمتر از این مقدار ۳۰۰۰ نفر را شامل می شود تخلفات صورت گرفته بسیار کمتر از این عدد بوده و باقی افراد واجد تمامی شرایط قانونی لازم اعم از صلاحیت های علمی، صلاحیت های عمومی و شرایط سنی برای شرکت در آزمون بورسیه بوده‌اند.

اظهارات خلاف واقع فرجی‌دانا و مجتبی صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان، بر غیرقانونی بودن پذیرش تمامی این ۳۰۰۰ نفر بورسیه شده موجب تشویش اذهان عمومی و خدشه وارد شدن به حیثیت و اعتبار علمی، اجتماعی و شغلی این افراد شده است.

در همین رابطه، جمعی از دانشجویان بورسیه شده اقدام به شکایت از فرجی دانا و صدیقی کرده‌اند و کمپینی اینترنتی را با عنوان «کمپین احقاق حقوق بورسیه‌های وزارت علوم و اعلام جرم علیه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری» در آدرسzolm.ir به راه انداخته‌اند تا سایردانشجویان بورسیه‌ای که در جریان این شکایت نبوده و می‌خواهند به شاکیان پیوسته و شکوائیه مذکور را امضا کنند، بتوانند از این طریق برای شکایت اعلام آمادگی نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۵
پیامک سیاسی

رجا: نماینده مردم تهران با بیان اینکه استیضاح‌‌کنندگان خصومتی با دولت ندارند، گفت: مستند می‌گویم که معاندان و وابستگان به گروهای‌ ضدانقلاب و متهمان امنیتی علی‌رغم نظر منفی دستگاه‌های اطلاعاتی به عرصه دانشگاه آمده‌اند.

علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه، استیضاح‌کنندگان وزیر علوم هیچ خصومتی با دولت ندارد و تنها برای مقابله با انحراف دولت تصمیم به استیضاح وزیر علوم گرفته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه ما شاهدیم که از ابتدای وزارت آقای فرجی‌دانا در وزارت علوم، تشکل‌های ضدانقلاب و معاندین جان گرفته‌اند و در عین حال جوانان مومن و انقلابی منزوی شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه، انطباق دانشگاه با اهداف انقلاب اسلامی موجب رشد علمی کشور و تاثیر مستقیم بر اقتصاد ملی می‌شود، افزود: می‌خواهیم وزیر علوم استیضاح شود تا خاطرات تلخ گذشته که دانشگاه را به جولانگاه سیاسی و دانشجو را به ابزار سیاسی تبدیل کرده بودند، تکرار نشود؛ نمی‌خواهیم دانشگاه به سمتی برود که همانند اوایل انقلاب گروه‌های منافقین آنرا به ستاد جنگ تبدیل کنند.
 
زارعی با بیان اینکه " مستند می‌گویم که که افراد وابسته گروهای معاند، ضدانقلاب و جریان نفاق به دانشگاه بازگشته‌اند"، تاکید کرد: متاسفانه می‌خواهم بگویم از آغاز شروع کار وزارت علوم در دولت فعلی، وابستگان به گروهای ضدانقلاب و حتی متهمان امنیتی که برای حضور در عرصه دانشگاه از دستگاه امنیتی مجوز نداشتند بدون مجوز دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی وارد عرصه دانشگاه شده‌اند و سؤال ما این است که این افراد چه هدفی را در دانشگاه دنبال می‌کنند و اساساً چرا علی‌رغم نظر منفی دستگاه‌های اطلاعاتی به دانشگاه بازگشته‌اند؟
 
نماینده مردم تهران در ادامه گفت: بارها و بارها به وزیر محترم علوم تذکر دادیم که متهمان امنیتی و افراد وابسته‌ به گروه‌های معاند و ضدانقلاب را در مسندهای علمی منصوب نکنید و حالا که کرده‌اید آنها را برکنار کنید اما وزیر محترم توجهی به توصیه‌های نمایندگان نکرد. ما حضور افراد وابسته به گروه‌های ضدانقلاب و معاند را در مدیریت دانشگاه به نفع دانشجو و دانشگاه نمی‌دانیم و نمی‌خواهیم معاندین از فطرت پاک‌ دانشجویان ما برای اهداف سیاسی، سؤ استفاده کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۴۱
پیامک سیاسی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۴
پیامک سیاسی

دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با رهبر انقلاب


رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی‌منفعت برود!؟
ایشان افزودند: عده‌ای اینجور وانمود می‌کردند که اگر با آمریکایی‌ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، البته ما می‌دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان آمریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته‌ای و تجربه‌ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماس‌ها، نشست‌ها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده‌ای عاید نشد بلکه لحن آمریکایی‌ها تندتر و اهانت‌آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه‌ی
بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبون‌های عمومی بیان کردند.
رهبر انقلاب افزودند: البته مسئولان ما در نشست‌ها در جواب طلبکاری آنها، جواب‌های قوی‌تر و گاهی گزنده‌تر دادند، اما در مجموع معلوم شد مذاکره برخلاف تصورات برخی‌ها، به هیچ چیز کمک نمی‌کند.
رهبر انقلاب در همین زمینه، افزایش تحریم‌ها را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: آمریکایی‌ها نه تنها دشمنی‌ها را کم نکردند بلکه تحریم ها را هم افزایش دادند! البته می‌گویند این تحریم‌ها، جدید نیست اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه‌ی تحریم هم، فایده‌ای نداشته است.
ایشان افزودند: البته در زمینه‌ی ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می‌شود اما این، یک تجربه‌ی ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.
رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکایی ها افزودند: این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند.
ایشان همچنین ضرر دیگر نشست و برخاست با آمریکا را ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آنها دانستند.
رهبر انقلاب در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان، تعامل با رژیم صهیونیستی را موضوعاً منتفی خواندند و درباره آمریکایی‌ها هم گفتند: تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی امریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره آمریکا درباره ایران ادامه دارد تعامل با آنها نیز هیچ وجهی ندارد.
----------------------
چکیده بیانات به نقل از KHAMENEI.IR :
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۱۶
پیامک سیاسی

کیهان: حسن روحانی در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با انتقاد شدید از ترویج ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی در دنیا، گفت: در داخل کشور نیز برخی به دنبال تعامل‌هراسی و مذاکره‌هراسی هستند و به محض اینکه صحبت از مذاکرات پیش می‌آید می‌گویند ما هراس داریم، در حالی که باید گفت که ما در استدلال قوی هستیم.
وی افزود: کسانی که امروز در راس وزارت امور خارجه قرار دارند جزو برترین دیپلمات‌های جهانی هستند نه فقط در سطح منطقه. بروید صورت مذاکرات سالیان گذشته را بخوانید. از بس دیدم برخی هراسان زندگی می‌کنند و دیگران را نیز چنین می‌بینند؛ همچنان که گفته‌اند کافر همه را به کیش خود پندارد، ناچار شدم بخش‌هایی از صورت مذاکرات خود با مقامات خارجی را در کتابی چاپ کنم تا آن را ببینند.
«مذاکره‌هراسی» و «نرمش قهرمانانه‌هراسی» غلط است
رئیس‌جمهور با ادبیاتی عجیب و در اظهاراتی قابل تامل، منتقدان را مورد خطاب قرار داده و اظهار کرد: یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است!
واکنش‌ها به این عبارات روحانی چنان بود که سایت رسمی ریاست‌جمهوری پس از چند ساعت  دست به جرح و تعدیل این سخنان زده و دعوت منتقدان «به جهنم» توسط روحانی را حذف کرد!
وی در ادامه تاکید کرد: «تعامل هراسی»، «مذاکره هراسی» و «مفاهمه هراسی» غلط است. مقام معظم رهبری از تعبیر نرمش قهرمانانه استفاده کرده‌اند. «نرمش قهرمانانه‌هراسی» هم غلط است.

--------

یادداشت خواندنی شریعتمداری در خصوص اظهارت روحانی:

حق با شماست ولی اشتباه می‌کنید
«اینکه با فرافکنی مشکلات را به دیگران نسبت دهیم و به دیگران لجن‌پراکنی کنیم که کاری ندارد. ادبیات رئیس جمهور باید همراه با اخلاق و ادب باشد و نباید بی‌دلیل به دیگران تهمت بزنیم... وقتی افرادی که مسئولیت‌های سنگین دارند اخلاق را زیر پا می‌گذارند، آنوقت اعتماد عمومی از بین می‌رود... ما باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و از نقد و انتقاد نهراسیم و...»
اگر تصور می‌کنید این پند و اندرزهای عاقلانه و دلسوزانه را شماری از افراد خیرخواه و نیک‌اندیش از باب نصیحت خطاب به رئیس جمهور محترم ادا کرده و ایشان را به خاطر اظهارات توهین‌آمیز نسبت به منتقدان دولت ملامت کرده‌اند، باید گفت؛ حق با شماست! ولی اشتباه می‌کنید! حق با شماست چرا که اظهارات آقای دکتر روحانی علیه منتقدان، در خور ملامت است و اما، از سوی دیگر، تصور شما اشتباه نیز هست! زیرا جملات یاد شده فقط بخشی از انبوه اظهارنظرهای قبلی جناب آقای روحانی است که بارها و بارها در «مذّمت فرافکنی»، «نسبت دادن مشکلات به دیگران» و به قول ایشان «لجن‌پراکنی علیه منتقدان»، «تهمت بی‌دلیل به این و آن»، «ضرورت افزایش آستانه تحمل مسئولان»، «نیاز دست‌اندرکاران نظام به اخلاق مداری» و... ایراد کرده‌اند! (18‌اردیبهشت و 15 خرداد 92 و...).
درباره اظهارات موهن و به دور از انتظار رئیس جمهور محترم که در جمع سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند، گفتنی‌هایی هست که از آن میان به چند نکته بسنده می‌کنیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۲۰
پیامک سیاسی
حجت‌الاسلام سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این کمیسیون همچنان بر معرفی آقایان رسایی و نبویان برای انتخاب ناظر به عنوان نماینده عضو هیئت نظارت بر مطبوعات اصرار دارد.
 
طاهری با بیان اینکه اعضای کمیسیون فرهنگی اعتقادی به وجود ابهام در معرفی گزینه‌های هئیت نظارت ندارد، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی از هیئت رئیسه مجلس خواست تا انتخابات را بین آقایان رسایی و نبویان برای معرفی یک نماینده در هیئت نظارت بر مطبوعات برگزار کند.

------------------------------
اشکال قانونی حضور دو ساله علی مطهری در هیأت نظارت بر مطبوعات آقای لاریجانی!
ابهام در رفتار شماست، نه آئین‌نامه داخلی مجلس

حجت‌الاسلام حمید رسایی*: دو هفته قبل با پایان یافتن مهلت قانونی حضور نمایندگان عضو ناظر در شورای نظارت بر صدا و سیما و هیأت نظارت بر مطبوعات، وقتی قرار بود بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان این دو حوزه نظارتی مشخص شوند، آقای لاریجانی به بهانه ابهام در آیین نامه از برگزاری انتخابات آن جلوگیری کرد تا شاید پس از تعطیلی دوهفته ای مجلس، این بسته به شکل دیگری باز شود، دیده شود بلکه پسندیده شود. اما آیا واقعا آیین نامه داخلی ابهام داشت یا رفتار رئیس محترم مجلس؟

از آنجا که در یک طرف این موضوع، نام نویسنده این سطور به عنوان یکی از افراد منتخب منتخب کمیسیون فرهنگی مطرح بود، بنا نداشتم تا تعیین تکلیف آن در این خصوص موضعگیری علنی کنم  اما با یادآوری جمله سال ۸۷ رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان، بنا را بر انتشار این یادداشت گذاشتم.

امام خامنه ای در یکی از دیدارهای نمایندگان مجلس هشتم با ایشان فرمودند: نماینده مجلس باید نگاه کند ببیند تکلیف چیست؟ حقیقتا تکلیف را جستجو کند. وقتی تکلیف را تشخیص داد، آن را با شجاعت، با قاطعیت، با روی باز، با رضایت خاطر، با عدم واهمه از پیامدهای دنیایی - که اگر این را بگویم، اگر این موضع را بگیرم، اگر اینطور مشی کنم، فلان کس چه خواهد گفت، فلانی چه موضعی خواهد گرفت، آینده من چه خواهد شد، بدون این ملاحظات - انجام دهد.

بر همین اساس در باره موضوع انتخاب نماینده ناظر در هیأت نظارت بر مطبوعات چند نکته گفتنی است که به آن خواهم پرداخت:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۳۷
پیامک سیاسی

رجا: دقایقی پیش شبکه بی بی سی  اعلام کرد، شرکت داناگاز در بیانیه ای گفته دیوان داوری قرارداد موسوم به کرسنت را معتبر و برای هر دو طرف الزام آور می داند.

به گزارش رجانیوز و به نقل از شبکه بی بی سی (BBC) در خبری فوری از اعلام حکم دادگاه پرونده کرسنت خبر داد.

 این شبکه انگلیسی گفت: دانا گاز شرکت مادر کرسنت پترولیوم می گوید یک دیوان داوری در لاهه درباره مناقشه ایران با امارات بر سر صادرات گاز، به نفع شرکت اماراتی رأی داد.

بر اساس این گزارش، دانا گاز در بیانیه ای گفته دیوان داوری قرار داد موسوم به کرسنت را «معتبر» و برای هر دو طرف «الزام آور» می داند.

 بی بی سی خاطر نشان کرد که قرار داد کرسنت سال 1381 امضا شد و باید از 9 سال پیش اجرائی می شد.

قرارداد کرسنت چیست؟

پرونده کرسنت، قرارداد گازی است بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت اماراتی کرسنت پترولیوم دوبی که در سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۱) منعقد شده است. مذاکرات اولیه این قرارداد از سال ۱۹۹۷ آغاز شد و در نهایت، سال ۲۰۰۱ منجر به تفاهم مشترک شد. بر اساس مفاد این قرارداد، با لوله‌کشی در خلیج فارس، گاز میدان سلمان به امارات (مخزن مشترک با ابوظبی)، به میزان روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب به امارات صادر کند. براساس مذاکرات انجام شده، ایران متعهد می‌شد گاز ترش (فراوری نشده) تولیدی میدان گازی سلمان را به مدت ۲۵ سال و از آغاز سال ۲۰۰۵ میلادی به امارات متحده عربی صادر کند. حجم صادرات هم قرار بود از ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز آغاز شود و به تدریج به ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز برسد. درطول دوره ۲۵ ساله این قرارداد، درآمد ایران از فروش گاز به کرسنت بین ۱۶ تا ۲۰ درصد (حدود یک پنجم) بهای گاز قرارداد ایران با ترکیه در دوره مشابه ۲۵ ساله می‌شد. قرارداد اولیه با واسطه گری یک آقازاده و عباس یزدان‌پناه تنظیم شده بود.

در سال ۲۰۰۳(۱۳۸۳) مشخص شد که شرکت کرسنت شرایط لازم برای انعقاد قرارداد را ندارد و طرف ایرانی به راحتی می توانست قرارداد را ملغی کند اما با حضور واسطه‌هایی در شرکت ملی نفت مانند علی ترقی جاه موجب شد تا هیات مدیره وقت شرکت ملی نفت با اضافه شدن  الحاقیه شماره ۶، این قرارداد را قطعی کند.

از همان زمان وزارت بیژن زنگنه در دولت خاتمی، دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، اشکالات اقتصادی، حاکمیتی، سیاسی و امنیت سرزمینی قرارداد کرسنت را یادآوری می‌کردند و مانع از اجرای قرارداد شدند. انتقاد به قرارداد کرسنت به آنجا کشیده شد که حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در نامه‌ای به رئیس جمهور وقت نوشت: «عمل از طریق واسطه، عقد قرارداد طولانی با شرکت غیر معتبر که در سنوات قبل نیز عملکرد ضعیفی داشته و حقوق ایران را در میدان نفتی مبارک نادیده گرفته است، قیمت و شرایط قراردادی در مقایسه با منطقه بسیار پایین و نامطلوب است . این قرارداد با توجه به برنامه‌های وزارت نفت برای ورود به بازارهای دراز مدت گاز شاید سنگ بنای مناسبی نباشد و در شرایط فعلی هیچ منفعت سیاسی نیز به دست نخواهد آورد. بهره‌برداری از این گاز به روش‌های اقتصادی‌تر نسبت به فروش اقتصادی آن به شرکت غیر معتبر ترجیح دارد.»

اما پاسخ بیژن زنگنه به نامه روحانی نیز جالب بود؛ زنگنه معاونانش را از شرکت در جلسات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منع کرد!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۰۶:۲۴
پیامک سیاسی

الهام چرخنده بازیگر نقش زیور در سریال پرطرفدار آوای باران، چندی پیش در یک پیام نوروزی عید را به مقام معظم رهبری تبریک گفت، همین مسئله باعث ایجاد حجمه شدیدی از سوی روشنفکران داخلی بر علیه این بازیگر مطرح سینمای ایران گردید. پس از آنکه چند سال قبل شهاب حسینی و پروانه معصومی دو بازیگر مطرح سینما در دیدار با رهبر انقلاب صحبت کرده بودند و چندی پیش نیز مریلا زارعی، بابک حمیدیان و ابراهیم حاتمی کیا به دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی ادای احترام کردند، این بار الهام چرخنده بازیگر زن سینمای ایران در اقدامی قابل تقدیر در برنامه زنده تلویزیونی ابتدا شعری در وصف مولا امام علی(ع) خواندند و سپس سال جدید را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت. تبریکی که برای خیلی ها دلچسب بود و البته برخی هم این عرض ارادت را برنتافتند و دستاویزی کردند برای حمله به این هنرپیشه زن سینما.

وی سپس با انتشار این عکس در شبکه های اجتماعی مجددا ارادت خویش به رهبر معظم انقلاب را نشان داده و طی سخنرانی پرشور و حرارت خود در جشن هنر و فرهنگ انقلاب با عنوان "تجلی شیدایی" که توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در تالار چمران این دانشگاه و به مناسبت میلاد امیرالمومنین و روز پدر برگزار شد با اشاره به پخش ویدئوی پیام تبریک سال نو  به رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: بعد از پخش این ویدئو شبکه‌های مختلف منافقین، صدای آمریکا و دیگر شبکه‌ها و همچنین برخی دوستان ما در عرصه فرهنگی من را متوجه کردند که چقدر از من ناراحت هستند.

سخنرانی پرشور و انقلابی خانم چرخنده در ابراز ادارت به امام خامنه‌ای و در برابر حجمه‌های وارده (دریافت)

:


و اینک ایشان ، چادری شدن خود را  با "لبیک یا حضرت معصومه (س)" رسماً اعلام کرد.(دریافت)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۳۱
پیامک سیاسی